دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1394 - 13:18

3 میلیون و 460 هزار ایرانی مطلقا بی‌سواد هستند

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، عنوان کرد: بیش از هشت میلیون ایرانی از خدمات آموزشی نهضت سواد آموزی بهره مند می‌شوند، در حالی که تعداد سه میلیون و 460 هزار نفر فاقد سواد هستند.
کد خبر : 62635

به گزارش گروه اجتماعی آنا، علی باقرزاده در مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان نهضت سواد آموزی با موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی، در مورد آمار افراد کم سواد و بی‌سواد اظهار کرد: سه میلیون و 460 هزار نفر فاقد سواد بوده و نزدیک به یک میلیون و 350 هزار نفر کم سواد هستند. حدود هفت میلیون نفر نیز در حد دوره ابتدایی تحصیل کرده‌اند و به طور کلی قریب به هشت و نیم میلیون نفر از سازمان نهضت سواد آموزی خدمات آموزشی دریافت می‌کنند.


وی با تاکید بر اینکه مردمی‌ کردن اقتصاد و علم جزو رویکردهای جدید دولت در برنامه ششم توسعه و در راستای اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: اقتصاد دانش‌ بنیان جزو ارکان رونق اقتصادی و خروج از رکود بوده که عضو حیاتی آن توانمندسازی جامعه هدف است.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه بیش از هشت میلیون نفر از خدمات آموزشی نهضت سوادآموزی بهرمند می‌شوند، تصریح کر : عدم اعتماد به نفس، احساس بی‌قدرتی و درماندگی از ویژگی‌های افراد کم‌سواد و بی‌سواد است.


باقرزاده خاطرنشان کرد: محتوای آموزشی و نیروی انسانی به عنوان دو عنصر اصلی در اثربخشی برنامه‌های توانمندسازی است.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه امضای تفاهم‌نامه انتهای کار نیست بلکه ابتدای کار است، افزود: امیدواریم این تفاهم‌نامه سرآغاز فصل جدیدی از همکاری برای تولید محتوای آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی باشد.


گفتنی است، تفاهم‌نامه همکاری بین موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی و سازمان نهضت سوادآموزی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تلاش در جهت تثبیت آموخته‌های نوسوادان در سازمان مرکزی نهضت سوادآموزی به امضای طرفین رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب