یادگیری سیاست باید سرلوحه کار هر دانشجو باشد
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از لنگرود، عمران علیزاده در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود گفت: پس از گذشت ۶۸ سال از واقعه روز دانشجو تاکنون دو مقوله نخست اینکه آیا تغییری در عدالتخواهی دانشجو از سال ۳۲ تا ۱۴۰۰ بهوجود آمده است یا خیر؟ دوم اینکه نگاه مسئولان دانشگاه برای حل مشکل کشور چگونه است؟ باید برای دانشجو همواره مورد پرسش و پاسخ قرار گیرد.
بیشتر بخوانید:
دانشگاه محل آزادیخواهی جوانان است
وی با بیان اینکه پاسخ به این دو پرسش میتواند تبیینکننده گام اصلی انقلاب دانشجویی و ادامهدهنده فرهنگ ۱۶ آذر باشد، افزود: بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که علیه یک دولت ملی توسط قدرتهای جهان آن دوران در ایران شکل گرفت، شاه و خاندان پهلوی در طول حیات و بقای خود پادو قدرتهای جهانی زمان خود به دنبال مشروعیتبخشی به حق سلبشده آمریکا و انگلیس -که درگذشته توسط مردم از سرزمین ایران قطعشده بود- بودند؛ اما حادثه ۱۶ آذر و روشنگری دانشجویان بیدار و آگاه، مانع از تسلط بیگانگان به میهن شد.
نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشکلهای اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اظهار کرد: دانشجو بنا به فلسفه ذاتی خود باید مطالبهگر باشد و از همین طریق بر سرنوشت کشور خود تأثیر بگذارد، دانشجوی امروز در فضای امن برخلاف گذشته، میتواند مطالبهگری کند و سرنوشت نسلهای آینده را رقم بزند، نقش سازنده دانشجویان در دولت مردمی و انقلابی اکنون میتواند در سطح اداره مدیریت کشور و در مذاکرات هستهای پیش رو هم تعیینکننده سرنوشت یک ملت و کشور باشد.
علیزاده عنوان کرد: یکی از مهمترین وظایف دانشجو مطالبهگری است که این امر با توهین و تخریب کاملاً جدا بوده و از منظر مقام معظم رهبری، مطالبهگری یعنی شناخت دقیق و صحیح مسائل و در نتیجه اصرار به حل آن است.
وی افزود: مطالبات دانشجو باید مستقل و برای اصلاح امور باشد و یادگیری سیاست و سیاستگری در راستای روشنگری نیز باید در سرلوحه کار هر دانشجو باشد.
نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشکلهای اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: بر اساس نص صریح و فتوای مقام معظم رهبری در مورد اصلاح امور کشور مسئولان باید جهاد تبیین را در عمل اجرا کنند تا از طریق اشراف بر مسئولیت خود مسیر سعادت کشور اصلاح شود.
انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/
انتهای پیام/