دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1393 - 09:49
رئیس شورای سیاستگذاری سما در گیلان تاکید کرد

مشارکت شوراهای دانش‌آموزی در راستای ارتقای کیفیت و راه‌اندازی دوره‌های مهارت مدارس سما

رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان گیلان بر مشارکت شوراهای دانش‌آموزی در راستای ارتقای کیفیت و راه‌اندازی دوره‌های مهارت و کارآفرینی در مدارس سما استان تاکید کرد.
کد خبر : 6261

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رحمت علی صابری حقایق در نشست هم اندیشی اعضای شورای دانش آموزی و مربیان پرورشی مدارس سما استان گیلان به مناسبت روز امور تربیتی و در آغار هفته تربیت بر ارتقاء کیفیت و راه اندازی دوره های مهارت و کارآفرینی در مدارس سما استان گیلان تأکید کرد.


رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان گیلان اظهار کرد: هدف ما ارتقاء مدارس سما در ابعاد مختلف از جمله کیفیت و هوشمندسازی است. اینکه چه میزان و از چه تعداد مدارس برتر هستیم، مهم نیست، بلکه هدف ما سرآمدی در مدارس است. ما به دنبال راه اندازی دوره های مهارت در مدارس سما هستیم و هدف سما رسیدن به سرآمدی در مدارس و مهارت ایران اسلامی است.


صابری ادامه داد: زندگی انسان دارای هشت بعد است و برای موفقیت انسان باید تمامی این ابعاد متناسب با هم رشد یابند که یکی از این ابعاد آموزش و هفت بعد دیگر پرورش است. این هشت بعد شامل تحصیل و آموزش، وضعیت مالی، سلامت و بهداشت، معنویات، وجهه اجتماعی، اوقات فراغت، خانواده و توانمندی های حرفه ای و کار هستند.


صابری گفت: شورای دانش آموزی مدارس یک گروه برگزیده و انتخاب شده ای از دانش آموزان و در واقع عصاره دانش آموزان مدارس است و انتظار داریم برای حل مشکلات مدرسه، راهکارهای مناسب را پیشنهاد کرده و در این راستا به مسئولان اجرائی مدرسه یاری و کمک رسانند. شورای دانش آموزی باید در حوزه های ورزشی، محیط زیست، هوشمندسازی، بهداشت و کارآفرینی برای خود آرزوهای بزرگ تعریف کنند و با تلاش خود این آرزوها را در مدارس محقق کنند.


علیرضا آزادبر دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان هم هدف از ایجاد این نشست را شنیدن سخنان دانش آموزان در خصوص مشکلات موجود در مدارس و تلاش جهت رفع آنها بیان کرد و ادامه داد: هدف از ایجاد شورای دانش آموزی ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش آموز، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری، ایجاد بستر مناسب برای تعامل فکر و اندیشه و ایجاد فعالیت های گروهی است.


در ادامه اعضای شورای دانش آموزی مدارس سما استان گیلان به بیان نقطه نظرهای خود درخصوص مشکلات و کمبودهای مدارس پرداختند.


این نشست با حضور مربیان پرورشی و اعضای شورای دانش آموزی مدارس سما استان گیلان در آموزشکده سما واحد رشت برگزار شد و در پایان با اعطای هدیه از تمامی اعضای شورای دانش آموزی مدارس سما استان گیلان قدردانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب