دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی مطرح کرد؛ رشد بی‌رویه مرغداری‌ها طی چند سال اخیر

رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با اشاره بر رشد بی‌رویه مرغداری و واحدهای تولیدی در کشور گفت: به میزان رشد این واحدهای تولیدی مصرف مرغ در کشور نداریم.
کد خبر : 62602

محمد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا تعداد واحدهای تولیدی مرغ در کشور را 20 هزار اعلام کرد و افزود: طی سالیان اخیر تعداد مرغداری‌ها به صورت قارچ‌گونه رشد کرد و موافقت‌نامه‌های اصولی بسیاری برای تاسیس این واحدها ارایه شده است.


وی با بیان اینکه مصرف مرغ در کشور شامل مصرف روزانه مردم، صادرات و میزان ذخیره‌سازی است، تصریح کرد: مجموع میزان مصرف مرغ در کشور بسیار پایین‌تر از میزان تولید آن است.


یوسفی میزان تولید سالیانه مرغ در کشور را 2 هزار و 300 تن اعلام و بیان کرد: ما خواهان کاهش میزان تولید یا کم شدن واحدهای تولیدی نیستیم اما باید برای مازاد تولید برنامه‌ریزی شود.


رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه می‌توانیم به کشورهایی مانند روسیه صادرات داشته باشیم، اضافه کرد: سایر کشورها برای صادرات محصولات به تولیدکنندگان کمک می‌کنند اما برنامه روشن و مشخصی برای این امر در کشور وجود ندارد.


وی تاکید کرد: تعداد مرغداری‌ها در استان‌های گیلان، اردبیل، گلستان، مازندران، اصفهان و فارس طی چند سال گشذته رشد فزایده‌ای داشته است و حتی مرغ تولیدی به علت مازاد بودن در بازار مصرف خریدار ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته