دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1400 - 09:15

چگونه مشکلات رایج مو را درمان کنیم؟

همه ما به دنبال داشتن موهای ابریشمی و بدون موخوره هستیم و محصولات مختلف مراقبت از مو را امتحان می‌کنیم.
کد خبر : 625910
image-20211206090651-1.jpeg



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا ساقه مو از چند لایه تشکیل شده است که خارجی‌ترین لایه یعنی کوتیکول، همان لایه‌ای ست که دچار انواع مشکلات موخوره و خشکی می‌شود و در واقع سد محافظ موهاست. درنتیجه مراقبت از لایه بیرونی مو، به حفظ ساختار درونی آن و جلوگیری از مشکلات کمک بسیاری می‌کند. همچنین ریشه‌ی موها نقش اساسی را در حفظ سلامتی ساقه مو دارد و در صورتی که کف سر دچار مشکلات متعدد شود، موها ناسالم و ضعیف از ریشه بیرون می‌آیند. اما علی‌رغم خرید انواع محصولات مراقبت از مو مثل خرید کرم مو، روغن مو و سرم مو، توجه به شامپو از اهمیت زیادی برخوردار است. این محصولات در سلامت مو تاثیر به سزایی دارند؛ زیرا به طور روزانه مصرف می‌شوند و از ریشه تا نوک موها را درگیر می‌کنند. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا انواع شامپو با توجه به مشکلات رایج موها را بررسی کنیم.


شامپو ضد شوره چگونه کف سر را بازسازی می‌کند؟


چگونه مشکلات رایج مو را درمان کنیم؟


شامپو ضد شوره تا حد بسیار زیادی مشکلات کف سر را بهبود می‌بخشد و با داشتن ترکیبات فعال مانند سالیسیلیک اسید، کف سر را لایه برداری می‌کند و شما را از شر پوسته های ریز سفید خلاص می‌کند. پوست کف سر از سلول‌های بسیاری تشکیل شده و در حالت عادی، این سلول‌ها به صورت پایدار روی پوست قرار دارند. اما در صورتی که کف سر دچار مشکلات متعددی از جمله چربی بیش از حد، خشکی، قارچ و ... شود؛ این سلول‌ها می‌ریزند و به صورت دانه‌های سفید روی موها با ظاهر ناخوشایند قرار می‌گیرند. این ظاهر ناخوشایند همان شوره است و باعث کمبود اعتماد به نفس ما می‌شود و زیبایی موها را از بین می‌برد.


انتخاب و خرید شامپو ضد شوره زنانه و مردانه خارجی اصل و استفاده از آن مقاومت لایه دفاعی پوست کف سر را افزایش می دهد و نقش به سزایی در درمان و پیشگیری از ایجاد شوره خواهد داشت. اما باید توجه داشته باشید که انتخاب بهترین شامپو ضد شوره برای موهای خشک، چرب، نرمال و دقیقا مطابق با نوع موهایتان می تواند تاثیر به سزایی در بهبود شوره سر داشته باشد.


آیا برای توقف ریزش موها باید از شامپو ضد ریزش استفاده کنیم؟


چگونه مشکلات رایج مو را درمان کنیم؟


شامپو ضد ریزش مو محصولی‌ست که با داشتن انواع مواد مغذی، هم ریشه و هم ساقه مو را تغذیه می‌کند و در استحکام فولیکول‌های سست موثر خواهد بود. این محصول تاثیر بالایی در جلوگیری و درمان ریزش مو خواهد داشت. ریزش موها دلایل بسیار متعددی از جمله دلایل ژنتیکی، رسیدگی ناکافی به مو، استفاده از رنگ مو به صورت زیاد و غیراستاندارد و ... دارد. اگر مشکل ریزش موی شما ارثی و ژنتیکی نیست؛ در این صورت استفاده از این محصولات موثر واقع خواهد شد.


البته لازم به ذکر است که تغذیه مناسب و خواب کافی اهمیت به سزایی در حفظ قدرت ریشه مو دارد و باعث سلامت هرچه بیشتر مو می‌شود. پیشنهاد ما این است که به صورت دوره‌ای از انواع شامپو ضد ریزش مو استفاده کنید تا موهایتان دچار ریزش نشود. معمولا در فرمولاسیون این محصولات، روغن‌های مغذی، عصاره‌های گیاهی و انواع ویتامین‌ها، پروتئین و آمینو اسیدها وجود دارد که همگی مواد ضروری برای رشد موها به شمار می روند.





استفاده از شامپو بدون سولفات به حل مشکلات متعدد مو کمک می‌کند


شامپو بدون سولفات رطوبت طبیعی موها را حفظ می کند و سبب درخشش و لطافت موها از ریشه تا نوک می شود. سولفات چیست و ترکیبات سولفاته چطور روی موها تاثیر منفی می‌گذارند؟ مطمئنا شما هم با برچسب " شامپوی بدون سولفات " روی بسیاری از محصولات مواجه شده‌اید و از خود پرسیده‌اید که سولفات‌ها چگونه باعث آسیب به موها می‌شوند؟


این ترکیبات کمک می‌کنند تا موها بهتر کف کند و چربی سر را به خوبی از بین ببرد. اما نکته ی منفی آن ها این است که رطوبت را از موها می‌گیرند و ممکن است باعث خشکی بیش از حد کف سر و بروز مشکلات دیگری از جمله شکستگی ساقه مو و شوره شوند. همچنین اگر فرد حساسی باشید احتمالا دچار آلرژی و حساسیت نسبت به این مواد می‌شوید و خارش و قرمزی در کف سر خود احساس می‌کنید. سولفات‌ها ساختار رنگ مو را تغییر می‌دهند و باعث می‌شوند دکلره‌ موهایتان آسیب ببیند و رنگ اصلی آن تغییر یابد. خرید شامپو بدون سولفات خارجی اصل و از برند معتبر بافت ابریشمی و سالم مو ها را حفظ کرده و از خشکی، از بین رفتن رنگ مو، وزی و شکنندگی آن ها جلوگیری می کند.


ماسک مو تقویت کننده ای بی نظیر برای موها


ماسک مو حاوی مواد مغذی و مورد نیاز مو می باشد که تاثیر بالایی در تغذیه و تقویت مو ها خواهد داشت. موها ممکن است در اثر عوامل مختلفی چون سشوار کشیدن، رنگ کردن های مکرر، دکلره و شستشوی نامناسب دچار آسیب و شکستگی شوند. موهای خشک، کدر، وز و دارای موخوره با خرید بهترین ماسک مو و استفاده از آن صاف و ابریشمی شده و سرزندگی دوباره خواهند یافت. افزایش مقاومت موها، نرم و مرطوب کنندگی، براق و درخشندگی مو، آبرسانی و هیدراتاسیونی موها و بازسازی و ترمیم نقاط آسیب دیده از فاکتورهای مثبت دیگر این محصولات می باشد. روغن آرگان، روغن نارگیل، پروتئین شیر، کراتین و آمینو اسید از ترکیبات مغذی بهترین ماسک های موی خارجی اصل می باشد.


مراقبت از مو در کنار استفاده از شامپوهای مناسب ضروری ست!


شامپوها و نرم کننده مو در سلامت موها نقش مهمی ایفا می کنند؛ اما به تنهایی نمی‌توانند سلامت 100% مو را تضمین کنند.


بهتر است یک روتین بعد از حمام داشته باشید و روغن‌تراپی و استفاده از انواع محصولات مراقبتی را در عادت خود قرار دهید تا موهایتان به طور کامل تغذیه شود و هیچ‌گاه دچار موخوره نشود. توجه داشته باشید که باید استفاده از حالت‌دهنده‌های مو را به حداقل برسانید؛ زیرا گرمای بالای 100 یا 200 درجه باعث آسیب به ساختار موها می‌شود و اثرات جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت. سعی کنید موهایتان را هنگامی که خیس است شانه نزنید و اجازه دهید خشک شود و سپس گره‌های آن را باز کنید. در صورتی که موهایتان هنگام خشک شدن دچار گره زیادی می‌شود، از نرم‌کننده‌ها و روغن‌های طبیعی استفاده کنید تا بهتر شانه شود. همچنین کوتاه کردن دوره‌ای نوک موها امری ضروری‌ست و نه تنها از بروز موخوره جلوگیری می‌کند، بلکه رشد موها را تحریک کرده و آن را سریع‌تر می‌کند.


نکته‌ی دیگر حائز اهمیت استفاده از محصولات اصل و انواع شامپوهای خارجی اورجینال با برندهای شناخته شده‌است.



سخن آخر


شامپوها از محصولات روزانه و ضروری زندگی ما هستند که برای خرید آنها باید فروشگاهی انتخاب کنید که اولا در دسترس و به روز باشد و دوما از قیمت مناسب برخوردار باشد. فروشگاه اینترنتی زز زاگرس یکی از بهترین واردکننده‌های محصولات اصل و خارجی آرایشی و بهداشتی است که بدون واسطه و با بهترین قیمت‌گذاری تمامی محصولات خود را از کشور مبدا وارد می‌کند و در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد. تمامی محصولات دارای بارکد اصالت کالا و ضمانت بازگشت 7 روزه هستند. همچنین مشاوره دقیق و اختصاصی در بستر سایت فراهم شده‌است و می‌توانید تمامی سوالات خود را پرسیده و با اطمینان خرید خود را نهایی کنید.


برای انتخاب و خرید انواع بهترین شامپو ضد ریزش مو،‌ شامپو بدون سولفات، ماسک مو و شامپو ضد شوره تنها کافیست به دسته بندی استحمام و مراقبت مو وب سایت این فروشگاه مراجعه کنید. محتوای کالا را با دقت بخوانید و با انطباق محصول مورد نظر خود با نوع موهایتان، خرید خود را نهایی کرده و در سریع ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.


انتهای پیام/ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
رضوانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
۰
موهای دکلره دارم که از هر شامپویی استفاده می کنم موهام رو خشک می کرد. الان فهمیدم که شامپو بدون سولفات چه نقش کلیدی در محافظت از موها می تونه داشته باشه. ممنون از مقاله خوبتون
هلدینگ شایسته