بررسی تلفن هیبرید ۷۷۳۰ در مقابل تلفن دیجیتال ۷۶۶۵
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، تلفنهای سانترال، از مهمترین تجهیزات محیطهای کاری محسوب میشوند. این تلفنها به گونهای طراحی شدهاند که به جای اتصال مستقیم به خط شهری، به یکی از خروجیهای دستگاه سانترال متصل شده و دسترسی کارمندان به تمامی خطوط شهری را به صورت یکجا فراهم میکنند. وقتی پای دستگاه و تلفن سانترال وسط باشد، پاناسونیک همیشه حرف اول را میزند. به همین دلیل، امروز قصد داریم به بررسی دو مورد از بهترین تلفنهای سانترال پاناسونیک، یعنی مدلهای ۷۷۳۰ و ۷۶۶۵ بپردازیم.
اگر به تازگی قصد راهاندازی یک مرکز تلفن یا خرید تلفنهای سانترال پاناسونیک را دارید، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. زیرا قصد داریم ضمن معرفی تلفنهای KX-T۷۷۳۰ و KX-T۷۶۶۵، به مقایسه این دو مدل محبوب و همچنین بررسی قیمت تلفن سانترال پاناسونیک kx-t۷۷۳۰ و ۷۶۶۵ در بازار هم بپردازیم.
بررسی تلفن هیبرید ۷۷۳۰
تلفن سانترال KX-T۷۷۳۰ که آن را بیشتر با نام ۷۷۳۰ میشناسیم، یک تلفن هیبرید از شرکت پاناسونیک است. این تلفن در سطح مدیریتی تولید میشود؛ یعنی برای مدیران و کارمندان رده بالا، یک گزینه ایده آل محسوب میشود. همانطور که اشاره کردیم، ۷۷۳۰ یک تلفن هیبرید است. به صورت کلی، تلفنهای هیبرید پاناسونیک، از طریق دو رشته سیم (یکی برای بوق و دیگری برای دیتا) به یکی از خروجیهای هیبرید دستگاه سانترال وصل میشوند. این تلفنها، فقط در کنار سانترالهای پاناسونیک قابل استفاده هستند.
تلفن هیبرید ۷۷۳۰ از ۱۲ عدد کلید شمارهگیر سریع برخوردار است. به این ترتیب، کارمندان میتوانند شماره داخلی سایر همکاران، شماره خط شهری یا انواع قابلیتهای مرکز تلفن را روی هر کدام از این کلیدها ذخیره کنند و تنها با فشار دادن همان کلید، به آن دسترسی داشته باشند. نمایشگر این تلفن به صورت تک سطری و بدون نور پس زمینه، طراحی شده است. بلندگوی شفاف و دو طرفه، از دیگر قابلیتهای این تلفن هیبرید پاناسونیک محسوب میشود.
روی بدنه تلفن KX-T۷۷۳۰ یک جک هدست برای اتصال هدستهای باسیم استاندارد دیده میشود. به این ترتیب، کارمندان میتوانند برای مکالمه با مشتریان از هدست استفاده کرده و به صورت همزمان، به سایر کارهای مهم خود هم رسیدگی کنند. البته یکی دیگر از روشهای مکالمه بدون دخالت دست، فشار دادن کلید اسپیکر و فعال کردن بلندگوی دوطرفه این دستگاه است.
تلفن هیبرید ۷۷۳۰ از کلیدهای متنوعی برای مدیریت تماسهای ورودی برخوردار است. ترانسفر یا انتقال تماس به سایر داخلیها، هولد یا نگهدرای تماس، مسدود کردن تماسهای ورودی یا همان DND، کلید CONF برای برقراری کنفرانسهای صوتی، پاسخگویی خودکار و ... از جمله این کلیدها محسوب میشوند.
تلفن KX-T۷۷۳۰ یک تلفن مدیریتی برای سانترالهای کمظرفیت پاناسونیک محسوب میشود. به عبارتی دیگر، میتوانید با استفاده از این تلفن، دستگاههای سانترال از قبیل KX-TES۸۲۴ را برنامهریزی کنید. برای این کار، باید تلفن را از طریق جک ۰۱ به دستگاه سانترال وصل کرده و راهاندازی نرم افزاری دستگاه را شروع کنید.
این تلفن از کیفیت صدای بسیار مناسبی برخوردار است و در زمان مکالمه، شاهد نویز یا صداهای مزاحم نخواهید بود. از طرفی دیگر، شدت صدای زنگ، صدای بلندگو و صدای مکالمه هم در تلفن ۷۷۳۰ به راحتی قابل تنظیم هستند. یکی دیگر از قابلیتهای این تلفن، پشتیبانی از حافظه Redial است که به شما امکان میدهد به آخرین شمارههایی که با آنها تماس گرفتهاید، دسترسی داشته باشید.
تلفن دیجیتال ۷۶۶۵
تلفن KX-T۷۶۶۵ یکی از تلفنهای دیجیتال پاناسونیک است که در عین مقرون به صرفه و ساده بودن، از امکانات و کیفیت مناسبی برخوردار است. تفاوت تلفنهای دیجیتال با هیبرید در این است که تلفنهای دیجیتال از طریق یک رشته سیم (برای انتقال همزمان دیتا و بوق) به خروجی دیجیتال دستگاه سانترال وصل میشوند. از تلفنهای دیجیتال پاناسونیک، فقط در کنار سانترالهای پرظرفیت از قبیل سریهای TDA و TDE پاناسونیک، استفاده میشود.
تلفن دیجیتال ۷۶۶۵ از ۸ عدد کلید قابل برنامهریزی برخوردار است که میتوانید شمارههای داخلی، شماره خطوط شهری و سایر قابلیتهای مرکز تلفن را روی هر کدام از آنها ذخیره کنید. نمایشگر این تلفن تک سطری است و اطلاعات را به خوبی و با کیفیت مناسب، به کاربران نمایش میدهد. بلندگوی تلفن KX-T۷۶۶۵ به صورت دو طرفه طراحی شده است و با فشار دادن کلید SP-PHONE فعال میشود. همچنین ارتفاع قرارگیری این تلفن روی میز، به راحتی و به صورت دلخواه کارمندان، قابل تنظیم است.
درست در بالای نمایشگر تلفن دیجیتال ۷۶۶۵ یک چراغ کوچک LED دیده میشود که در زمان تماسهای ورودی، روشن میشود. در صورتی که تلفن را در وضعیت بیصدا قرار داده باشید، این چراغ به شما اعلام میکند که تلفن در حال زنگ خوردن است. این تلفن از یک خروجی DXDP برخوردار است که باعث میشود بتوانید یک تلفن دیجیتال دیگر را به آن وصل کرده و فعال کنید.
روی صفحه کلید تلفن KX-T۷۶۶۵ کلیدهای مختلفی برای مدیریت تماسهای ورودی دیده میشوند. کلید ترانسفر، هولد یا نگهداری تماس، کلید پاسخگویی خودکار و ... از جمله این کلیدها محسوب میشوند. علاوه بر همه اینها، این تلفن از قابلیت DND یا مسدود کردن تماسهای ورودی هم برخوردار است. از نظر قیمتی هم در پایین تر به مقایسه قیمت تلفن سانترال پاناسونیک مدل kx-t۷۶۶۵ و مدل های دیگر اشاره خواهد شد.
مقایسه تلفن هیبرید ۷۷۳۰ با تلفن دیجیتال ۷۶۶۵
اکنون که این دو تلفن سانترال را بررسی کردیم، میتوانیم به مقایسه تخصصی آنها بپردازیم. اولین تفاوت این دو تلفن، مربوط به نحوه اتصال آنها به باکس سانترال است. تلفن ۷۷۳۰ از نوع هیبرید است و با دو رشته سیم به باکس وصل میشود. این در حالیست که تلفن ۷۶۶۵ دیجیتال بوده و از طریق یک رشته سیم با دستگاه سانترال، ارتباط برقرار میکند.
از نظر کلیدهای شمارهگیر، تلفن ۷۷۳۰ از ۴ کلید بیشتر نسبت به ۷۶۶۵ برخوردار است. اما به لحاظ کلیدهای مدیریت تماس، هر دو تلفن در یک سطح قرار دارند. از نظر ظاهری هم تلفنهای KX-T۷۷۳۰ و KX-T۷۶۶۵ شباهت زیادی به هم دارند. علاوه بر این، هر دو تلفن، تنها با سانترالهای پاناسونیک کار میکنند. تلفن ۷۷۳۰ بیشتر در کنار سانترالهای کمظرفیت مانند TES۸۲۴ کار میکند و مدل ۷۶۶۵ با سانترالهای پرظرفیت پاناسونیک سازگار است.
هر دو تلفن از کلید SP-PHONE و بلندگوی دو طرفه برخوردار هستند. روی بدنه هر دو دستگاه هم یک جک برای اتصال هدستهای باسیم استاندارد دیده میشود. در نهایت باید به قیمت این دو تلفن هم اشاره کنیم. قیمت تلفن ۷۷۳۰ گرانتر از تلفن ۷۶۶۵ است؛ البته مدل جایگزین ۷۷۳۰ یعنی KX-AT۷۷۳۰ از لحاظ قیمت، هم ردیف تلفن ۷۶۶۵ است.
کلام آخر
همه تلفنهای سانترال پاناسونیک، از کیفیت و ماندگاری مناسبی برخوردار هستند. با این حال، شما در نهایت باید با توجه به باکس سانترال خود و همچنین سایر فاکتورها، یک مدل از این تلفنها را انتخاب کنید. ما در این مقاله سعی کردیم با بررسی تلفن هیبرید ۷۷۳۰ و تلفن دیجیتال ۷۶۶۵ یک راهنمای مناسب برای انتخاب یکی از این دو تلفن سانترال، به شما عزیزان ارائه دهیم.
انتهای پیام/ر
انتهای پیام/