دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1394 - 09:19

کشته شدن جلاد داعش تایید شد + تصاویر

گروه تروریستی تکفیری داعش پس از ماه‌ها حدس و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای، سرانجام خبر کشته شدن «جان جهادی» جلاد مشهور خود را به‌طور رسمی تایید کرد.
کد خبر : 62530

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه العالم، گروه داعش در جدیدترین شماره مجله رسمی خود به‌نام دابق، با انتشار تصاویری از جلاد معروف خود، وی را به‌ نام «ابومحارب مهاجر» معرفی کرد و از کشته شدن وی در حمله دو ماه پیش پهپادهای بمب‌افکن آمریکایی خبر داد.


پیشتر رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خبر کشته شدن این جلاد داعش را که سر چند گروگان خارجی داعش را از بدن جدا کرده بود،اعلام کرده بودند.


جان جهادی با نام اصلی محمد اِموازی، جلاد داعش بود؛ عنوانی که رسانه‌ها به یکی از اعضای گروه داعش داده‌اند. وی در کویت به دنیا آمده و در سنین طفولیت به شهر لندن انگلستان مهاجرت کرده بود.


عنوان جان جهادی به‌وسیله عده‌ای از گروگان‌های آزادشده به این شخص داده شده است که ادعا کردند وی مسئول یک سلول تروریستی به نام «بیتلز» بوده است و وظیفه برقراری ارتباط با خانواده‌های گروگان‌های خارجی را برعهده داشت.


نخستین بار شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در 26 فوریه 2015 (7 اسفند 1393) اعلام کرد که نام اصلی این جلاد، محمد اموازی و از اهالی غرب لندن است. سرویس‌های امنیتی بریتانیا پیشتر وی را شناسایی کرده بودند ولی به‌دلایل عملیاتی نخواستند هویتش را فاش کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: گروه داعش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته