دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1394 - 17:00

بررسی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و اداره کل فنی حرفه‌ای استان فارس

به همت دفتر ارتباط با صنعت حوزه معاونت پژوهشی و حوزه معاونت برنامه ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه هم‌اندیشی درباره انعقاد تفاهم‌نامه مشترک میان واحد مرودشت و اداره کل فنی حرفه‌ای استان فارس برگزار شد.
کد خبر : 62467

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دفتر ارتباط با صنعت و جامعه واحد مرودشت در این جلسه به معرفی واحد دانشگاهی و توانمندی‌های بالقوه موجود پرداخت.


دکتر محمدرضا صالحی‌زاده با توجه به تفاهم نامه‌های منعقده این واحد دانشگاهی با سازمان‌ها و صنایع مختلف استان فارس، توجه به مساله ارتباط با صنعت و جامعه را از اولویت‌های مهم فعالیت‌های پژوهشی این واحد دانشگاهی برشمرد و بر اهتمام جدی این واحد دانشگاهی به منظور گسترش دامنه ارتباط با مراکز مختلف فنی حرفه‌ای در استان فارس تاکید کرد.


دکتر رضا زارعی و دکتر هاشم ولی‌پور، روسای دانشکده‌های علوم تربیتی و علوم انسانی واحد مرودشت هم گزارشی از رشته‌ها و توانمندی‌های استادان فعال در مجموعه‌های تحت سرپرستی خود ارائه کردند.


در ادامه دکتر سید نعمت اله موسوی، معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان واحد مرودشت گزارشی از فعالیت‌های مرتبط با اقتصاد دانش بنیان در واحد مرودشت ارائه و بر لزوم تعامل مستمر دانشگاه و صنعت تاکید کرد.


مدیر کل اداره کل فنی حرفه‌ای استان فارس هم درباره معضل بیکاری در جامعه به ویژه قشر دانشجو و جوان و همچنین عدم مهارت کافی و لازم آنان برای ورود به محیط کار توضیحاتی داد.


دکتر علی کوشکی عنوان کرد: «ترکیب مهارت با علم و دانش توانمندی دانشجویان و فارغ التحصیلان را به همراه خواهد داشت که این امر با همکاری دانشگاه و اداره فنی و حرفه‌ای میسر خواهد شد.»


کوشکی با ارائه یک آمار کوتاه از گستردگی مراکز فنی و حرفه‌ای، از وجود ۵۰ مرکز آموزشی در سطح استان، ۷۳۰ آموزشگاه آزاد و فعالیت آموزشی در کمپ‌ها، روستا‌ها و عشایر، زندان‌ها و.... خبر داد و از همکاری با واحد مردوشت در همه زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی استقبال کرد.


در ادامه جلسه، هر یک از حاضران نظر خود را بیان و درباره بندهای مختلف تفاهم‌نامه بحث کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته