دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1394 - 11:00
در گفت و گو با آنا

رییس فدراسیون قایقرانی: امیدی به کسب مدال در المپیک نداریم/ در قایقرانی بحث جنسیتی نداریم

رییس فدراسیون قایقرانی گفت: در قایقرانی بحث جنسیتی نداریم. دختران و پسران با هم تمرین می‌کنند و تقریبا امکانات به طور مساوی در اختیارشان قرار می‌گیرد.
کد خبر : 62448

غلامرضا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد دوره مربیگری پیشرفته رشته کانوئینگ اظهار داشت: «کلاس ارتقاء دانش مربیگری برای مربیان با دانش داخلی است. در سفری که به لهستان جهت حضور در کنگره ICF حدود 9 ماه قبل داشتم جلسه‌ای با رییس فدراسیون جهانی برگزار کردم و خواستم که کلاسی به ما بدهند.»


وی ادامه داد: «با وجود بسته شدن تقویم سال 2015 لطف کردند یکی از بهترین مدرس‌های دنیا در رشته قایقرانی، آقای «جاباسانتو» را به ایران فرستادند و همزمان دبیرکل کانوئینگ مجارستان نیز به ایران آمده که اگر بتوانیم به امید خدا با هم توافقی داشته باشیم، تفاهمنامه‌ای برای اردوهای مشترک با اعزام تیمی از بانوان به آن کشور داشته باشیم.»


رییس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای استفاده از دانش روز مربیان خارجی در کنار مربیان داخلی برای آماده‌سازی تیم‌های ملی قبل از المپیک دارید؟ عنوان کرد: «مجارستان جزو بهترین کشورهای فعال در قایقرانی است و به همین دلیل ما زوم کرده‌ایم روی کشورهایی مثل مجارستان، لهستان و آلمان که دانش بالایی در مربیگری دارند. لازم به تاکید است که اعتقاد به مربیان داخلی دارم ولی اگر بتوانیم از دانش خارجی‌ها استفاده کنیم نهایتا این کار را انجام می‌دهیم. به همین دلیل خواهش کردیم «جاباسانتو» بیاید که هم از دانش آنان استفاده کنیم و هم در آینده‌ای نزدیک اردوی مشترک با تیم ملی مجارستان داشته باشیم.»


امینی درباره آخرین وضعیت کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک ملی‌پوشان قایقرانی بیان داشت: «متاسفانه در رشته آب‌های آرام فقط در پارالمپیک خانم جاهد دختر کرمانشاهی توانست سهمیه بگیرد. ولی این قول را می‌دهم که ان‌شاء‌الله به پاس زحماتی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای قایقرانی کشیدند حداقل دو سهمیه در رشته روئینگ در آینده‌ای نزدیک بگیریم.»


وی در مورد کسب مدال نیز یادآور شد: «متاسفانه جایی در روی سکوها نداریم چرا که با نفرات برتر دنیا فاصله زیادی داریم و این موضوع در آینده حل شدنی است.»


امینی افزود: «باید به این نکته اشاره کنم که کشورهای دیگر هم کار می‌کنند و زحمت می‌کشند و همه رقبا قابل احترام هستند. شانس اینکه دو سهمیه دیگر بگیریم خیلی زیاد است. دختران رشته اسلالوم خوب کار می‌کنند.»


رییس فدراسیون قایقرانی در مورد برنامه‌های فدراسیون برای اردوهای تدارکاتی خارجی تصریح کرد: «در مورد کسب سهمیه ما وظایفی داریم که باید به بهترین نحو انجام بدهیم و آن اینکه هرچه مربیان درخواست کردند اجرا کنیم. اگر خدا بخواهد در رشته «اسلالوم» اوایل بهمن‌ماه ملی‌پوشان برای اردویی یک ماهه تیم عازم فرانسه می‌شود آنجا سه پیست خوب دارد و با هماهنگی‌های انجام شده اردوی خوبی خواهیم داشت. تیم روئینگ دختران به کشور هلند و روئینگ پسران نیز به اسپانیا برای اردویی زمستانه به مدت یک ماه خواهند رفت.»


امینی خاطرنشان کرد: «خوشبختانه در قایقرانی بحث جنسیتی نداریم. دختران و پسران با هم تمرین می‌کنند و تقریبا امکانات به طور مساوی در اختیارشان قرار می‌گیرد. دختران ما شانس کسب سهمیه المپیک را دارند.»


وی با اشاره به رفع کمبود امکانات و وسایل قایقرانی برای پاروزنان، یادآور شد: «خوشبختانه به کمک وزارت ورزش و جوانان و حامیان مالی قایق‌ها ترخیص شده و در اختیار ورزشکاران قرار گرفته است. خدا را شکر امسال بالغ بر 200 قایق بین استان‌ها توزیع شده است.»


امینی افزود: «این تعداد قایق توزیع شده برای کل کشور کافی به نظر نمی‌رسد. سعی می‌کنیم به امید خدا تعداد دیگر هم به استان‌های دیگر اهدا کنیم. بعد از دیداری که احمدی معاونت ورزشی وزارت ورزش از طرف وزیر ورزش داشتند، گفتند سعی می‌کنند تجهیزات دیگری به ما اضافه شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته