دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد؛ تولید 7.5 مگاوات انرژی نو از گازهای گلخانه‌ای تصفیه‌خانه‌‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان کرد: حدد 7.5مگاوات از گاز حاصل از فاضلاب انرژی پاک تولید شده که در همان چرخه پمپ‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چرخه موجب شده مراسم بنیاد جهانی انرژی جایزه آب را کسب کنیم.
کد خبر : 62442

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، محمد پرورش در حاشیه شانزدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی با بیان اینکه برای مراسم امسال جایزه جهانی انرژی حدود 11 هزار پروژه به بنیاد جهانی انرژی به عنوان یکی از دستگاه‌های نظارتی سازمان ملل متحد در حوزه های آب، زمین، انرژی، هوا، جوانان و اجتماعی ارائه شده است.


وی با بیان اینکه پس از سه مرحله ارزیابی در بحث آب پروژه شرکت فاضلاب تهران رتبه نخست را کسب کرد، تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های معرفی‌شده در این مراسم به صورت بخشی بود اما در بحث فاضلاب و جمع آوری و انتقال آن باید مباحث زیست‌محیطی نیز مورد توجه قرار گیرد.


پرورش ادامه داد: در بحث چرخه آب، فاضلاب تصفیه شده برای توسعه کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تصفیه‌خانه ساخته شده در جنوب تهران موجب تبدیل بخش بیوگاز و گازهای گلخانه‌ای تصفیه خانه به انرژی شده است.


وی عنوان کرد: سال گذشته هم موفق به کسب جایزه شدیم که به صورت منطقه‌ای بود اما امسال با طی برخی فرآیندها و تکمیل پروژه جایزه جهانی دریافت کردیم.


پرورش تاکید کرد: بحث‌های زیست محیطی بسیار هزینهبر و نیازمند تاسیسات روز دنیا است و شاید به نظر وزارت نیرو و آبفای کشور پروژه فاضلاب معرفی شده به این بنیاد به علت شکل‌گیری و پیگیری در دوران تحریم و محدودیت‌های اعتباری بسیار ارزشمند است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته