دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1394 - 13:58
در صحن علنی شورای شهر مطرح شد

آباد: رشد شبانه فوندانسیون‌های غیرایمن در محدوده اراضی ده‌ونک

رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه کشاورزان اعیانی زمین‌های اطراف دانشگاه‌الزهرا(س) را در اختیار گرفتند و عرصه نیز به شهرداری واگذار شده است، گفت: کانکس‌هایی برای جلوگیری از ساخت‌و‌ساز در ده‌ونک قرار دارد اما عمارت‌هایی با فوندانسیون‌های غیرایمن شبانه در این اراضی بالا می‌رود.
کد خبر : 62425

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سوری، دبیر شورایاران شهرداری منطقه 3 در جریان دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارش از ویژگی‌ها و مشکلات منطقه 3 تهران یکی از مشکلات جدی در این منطقه را در حوزه پارکینگ طبقاتی دانست و اظهار کرد: شهرداری تهران باید برای این منظور برنامه ویژه‌ای پیاده کند.


وی همچنین خواستار تقویت مجموعه‌های اجتماعی و فرهنگی نظیر مساجد و سراهای محله در جهت بهبود فرهنگ شهروندی و سلامت اجتماعی شد و گفت: هرچه در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم به تبع آن از بزهکاری‌ها کاسته می‌شود. مردم در منطقه 3 از تمکن مالی برخوردار هستند و بعضا کلاس‌های عرفان‌های نوظهور و شیطان‌پرستی در این منطقه برگزار می‌شود.


سوری تاکید کرد: منطقه 3 با داشتن مساجد فعال می‌تواند با تقویت برنامه‌های مسجدمحور به مدیریت شهری در تغییر سبک زندگی کمک شایانی کند.


دبیر شورایاران منطقه 3 با اشاره به اینکه این منطقه بیش از میزان فعلی کشش جمعیت ندارد، از بافت‌های فرسوده در ده‌ونک گلایه کرد و گفت: این معضل با اهتمام مدیریت شهری و همکاری شهروندان باید برطرف شود.


وی با بیان اینکه در گذشته شهرداری در تمام سرای محلات پرسنل یگان حفاظت خود را مستقر می‌کرد ادامه داد: این در حالی است که یک شبه تصمیم گرفتند حضور نگهبانان را منتفی اعلام کنند و اکنون ساختمان سراها نگهبانی از طرف شهرداری ندارد و رها شده‌اند.


در پایان دبیر شورایاران منطقه 3 از شورای شهر و شهرداری خواستار پیش‌بینی تعرفه فضای فرهنگی و اجتماعی به جای تعرفه تجاری برای سراهای محله شد.


دوستی: رفع معضل بافت‌های فرسوده در ده‌ونک نیازمند بودجه است


اسماعیل دوستی،عضو دیگر شورای شهر بعد از ارائه گزارش عملکرد دبیر شورایان منطقه 3 اولین کسی بود که درخواست وقت برای صحبت کرد.


وی اظهار کرد: در ده‌ونک و زرگنده طی چند سال اخیر آلونک‌هایی ایجاد شده که نیازمند طرح ویژه برای ساماندهی است.


وی تاکید کرد: رفع معضل بافت‌های فرسوده در ده‌ونک نیازمند بودجه است.


در ادامه پرویز سروری، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران اجرای طرح مسجدمحوری در منطقه 3 را یکی از مفیدترین و موفق‌ترین طرح‌های شورایاران ارزیابی کرد و افزود: شهرداری ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری دارد که آنها در سراهای محلات بخشی از این ظرفیت‌ها را می‌توانند برای راه‌اندازی کتاب باجه‌های محلی استفاده کنند. این در حالی است که کتابخانه‌های بزرگ با مبالغ سنگین توسط شهرداری ایجاد می‌شود که نگهداری آنها نیازمند اعتبار است.


شاکری: از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط شورایاران در لایحه بودجه 95 استفاده شود


اقبال شاکری،رییس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با اشاره به بازدیدهای مکرر خود از سراهای محلات اضافه کرد: متاسفانه در تمام محلات شاهد بودیم که سراها درگیر کارهای روزمره خود شده‌اند و مسائلی مانند خودگردان بودن تشکیلات، بیمه کارکنان و هزینه‌های جاری و هزینه‌های جاری آنقدر مدیران سراها و شورایاران را به خود مشغول کرده که عملا از اهداف فرهنگی خود بازمانده‌اند.


وی در ادامه خواستار استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط شورایاران در لایحه بودجه شهرداری در سال 95 شد.


آباد: خانه‌ها در ده‌ونک ناایمن هستند


معصومه آباد سومین نفری بود که پس از ارائه گزارش عملکرد منطقه 3 در خصوص استعمای گزارش این منطقه اظهارنظر کرد.


وی با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از دانشگاه الزهرا(س) اضافه کرد: با وجود اینکه این دانشگاه یکی از فضاهای آموزشی برند برای زنان است، اما با مشکلاتی مواجه است که بخشی از آنها متاثر از سابقه و قدمت این منطقه است.


رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با اشاره به زمین‌های کشاورزی که در محدوده این منطقه به مردم فروخته شده است، عنوان کرد: کشاورزان عیانی زمین‌های اطراف دانشگاه را در اختیار دارند و آن را در اختیار مردم قرار داده‌اند و عرصه نیز متعلق به شهرداری است. شهرداری کانکس‌هایی در این فضا قرار داده تا مانع ساخت‌وساز شود اما با این حال عمارت‌هایی با فوندانسیون‌های غیرایمن شبانه در این اراضی بالا می‌رود.


آباد با اشاره به تراکم جمعیت بسیار زیاد در منطقه 3 تصریح کرد: این موضوع ناشی از قیمت‌های پایین‌ خانه‌های بدون سند و فاقد ایمنی در این منطقه است.


وی با انتقاد از ساختمان‌های مشرف به دانشگاه الزهرا(س) گفت: اشراف ساختمان‌ها به دانشگاه الزهرا(س) در حالی است که تعداد زیادی صافکاری و مکانیکی در قلب زندگی مردم فعالیت می‌کنند.


مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص خطاب به اعضای شورای شهر اظهار کرد: این اراضی متعلق به وزارت نیرو است که توسط برخی تصاحب شده و این وزارتخانه خود باید به این موضوع رسیدگی کند.


رضا تقی‌پور، سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه به اهمیت مسئله تامین پارکینگ بناهای تجاری و نقش اساسی آن در مدیریت ترافیک منطقه 3 اشاره و اضافه کرد: باید مقرراتی مبنی‌بر پارکینگ مازاد در ساختمان‌های تجاری این منطقه اجرا شود.


در ادامه مرتضی طلایی، نایب رییس شورای شهر تهران در جمع‌بندی صحبت‌های ارائه شده از سوی دبیر شورایاران منطقه 3 و اعضای شورای شهر تصریح کرد: موضوع ده‌ونک و مشکلات آن باید از بن‌بست خارج شود و این امر با تخصیص اعتبار امکان‌پذیر است. اگر قرار باشد بودجه منطقه 3 مثل روال همیشه باشد، مشکلات منطقه قابل حل نیست.


وی خواستار تشکیل کمیته متشکل از کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر، نیروهای مسلح، وزارت دفاع و شهرداری تهران برای رسیدگی به مسائل ده‌ونک و طرح‌های در دست‌ اجرای این منطقه شد.


نابودی 130 هزار مترمربع باغات منطقه 3


در ادامه بررسی منطقه 3 در شورای شهر تهران سلیمانی شهردار منطقه نیز اظهار کرد: 12 پروژه بزرگ ترافیکی در منطقه 3 در دست ساخت و بررسی است که تا دو هفته آینده قابل بهره‌برداری است.


در حال حاضر 130 هزار متر باغ در منطقه داریم که در حال از بین رفتن است که اگر اجازه دهیم 30 درصد این اراضی در اختیار مالکین ساخت و ساز شود می‌توانیم از 70 درصد باقیمانده که 90 هزار مترمربع است به عنوان فضای سبز شهری استفاده کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته