دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1394 - 13:26
در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد‌

دوستی‌: شهرداری از فاینانس‌ چین برای توسعه مترو استفاده کند

عضو کمیسیون عمران و حمل‌‌ونقل شورای شهر تهران خواستار بهره‌مندی شهرداری تهران از فاینانس‌های کشور چین برای توسعه حمل‌ونقل عمومی شد.
کد خبر : 62420

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، اسماعیل دوستی در دویست ‌و ‌بیست ‌و‌ هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به سفر رییس‌جمهور چین به ایران اظهار کرد: انتظار می‌رود رییس شورای شهر و شهردار تهران طی دیداری با رییس‌جمهور هماهنگی لازم برای بهره‌مندی فاینانس‌های چین را انجام دهند، چرا که با بودجه شهرداری نمی‌توانیم خطوط مترو را به موقع تکمیل کنیم.


وی با بیان اینکه جهت‌گیری‌های بودجه 95 مطلوب است، افزود: پرداخت دیون شهرداری و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله این جهت‌گیری‌هاست که قابل تقدیر است.


دوستی با اشاره به تغییراتی که دولت در نحوه تخصیص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها سپرده است، اضافه کرد: اگر این مالیات متعلق به مردم و قرار است به وزارت کشور سپرده شود معلوم نیست 4400 میلیارد تومان اعتبار سال 95 که از این محل پیش‌بینی شده محقق شود.


سالاری: کاهش 18 درصدی بودجه 95 نسبت به سال جاری


در ادامه محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ضمن تقدیر از دولت بابت تلاش‌هایی که برای رفع تحریم‌ها انجام داده است، اظهار کرد: رویکرد بودجه 95 انقباضی است و بین 17 تا 18 درصد نسبت به سال‌جاری کاهش دارد.


وی ادامه داد: اگر می‌توانستیم مبلغ عوارض ساخت و ساز را از شمال شهر به جنوب‌شهر منتقل کنیم بسیار خوب بود. اما این اقدام چندان عملی نیست، در عین حال می‌توان از اراضی با کاربری تجاری که ویژه ایجاد بازارهای تجارت جهانی و کسب‌وکار است در بخش تحقق درآمدهای ناشی از عوارض ساخت‌وساز بیشتر بهره‌مند شد.


سالاری در ادامه پیشنهاد داد: شهرداری با اخذ عوارض از دکل‌ها و آنتن‌ها و همین‌طور شبکه‌های فیبر نوری برای شهر درآمد ایجاد کند.


وی با اشاره به بازنگری در طرح تفصیلی شهر تهران اضافه کرد: در این‌ بازنگری بیشترین افزایش مربوط به پهنه سبز که اقدام مناسبی ارزیابی می‌شود.


رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شهر تهران نسبت به اقدام دولت و مجلس مبنی‌بر عدم‌تخصیص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها انتقاد کرد و با بیان اینکه این اقدام خطرناک است، گفت: باید در این رابطه بیانیه‌ای توسط اعضای شورای شهر به تهران خطاب به دولت و مجلس صادر شود و از تصویب نهایی آن در برنامه ششم توسعه جلوگیری کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته