دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

بهزاد فراهانی: دلیل موفقیت «پشت بام تهران» همراهی گروه تولیدکننده است

بهزاد فراهانی دلیل موفقیت «پشت بام تهران» را حرفه‌ای بودن تیم تولید و همراهی و هماهنگی نویسنده و کارگردان دانست.
کد خبر : 62396

بهزاد فراهانی بازیگر نقش «آقا ولی» در سریال «پشت بام تهران» که این شب‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «سعید نعمت‌اله از دوستان من است و ما با هم رفاقتی دیرینه داریم. پیش از این در سریال «مدینه» نیز با سعید نعمت‌اله کار کرده بودم که از آن کار هم بسیار راضی بودم. سعید تا حدودی نقش «آقا ولی» را برایم تعریف کرد و توضیحاتی در مورد این کاراکتر و قصه فیلم داد که چه نقشی را باید ایفا کنم. بعد از گفت‌وگوهایی که با هم داشتیم خوشحال شدم و قبول کردم که در این سریال همکاری داشته باشم.»


وی ادامه داد: «ذهنیتی که من از نقش داشتم طبق گفته‌ها و تعاریف سعید نعمت‌اله بود. نقش «آقا ولی» را دوست داشتم و با فراغ بال آن را پذیرفتم و فکر کردم که می‌تواند ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند؛ امیدوارم این گونه شده باشد.»


فراهانی در مورد تغییرات نقش در طول ساخت سریال توضیح داد: «هر بازیگری برای خودش سبک و نظریه‌هایی دارد، من هم از این قاعده مستثنا نبودم و در بعضی از سکانس‌ها با کارگردان و نویسنده در مورد بهتر اجرا شدن نقش صحبت می‌کردم. آنها نیز در جاهایی که لازم بود می‌پذیرفتند و تغییرات اعمال می‌شد.»


وی در ادامه در بررسی دلایل ارتباط خوبی که سریال «پشت بام تهران» طی چند قسمت پخش شده توانسته با مخاطبان برقرار کند، بیان کرد: «واقعا خوشحالم که سریال با این که مدت کوتاهی از پخش آن می‌گذرد، توانسته تا این حد مخاطب جذب کند، این استقبال چند دلیل دارد که یکی از دلایل را می‌توان متن قوی و فیلم‌نامه درخشان آن دانست. یکی دیگر از دلایل موفقیت سریال «پشت بام تهران» کارگردانی خوب بهرنگ توفیقی بود و اینکه کارگردان و نویسنده حتی یک لحظه هم از هم جدا نبودند. در تمام طول ساخت سریال آنها برای هر سکانس مشورت تنگاتنگی با هم داشتند و ایده و نظریات یکدیگر را می‌پذیرفتند. این نخستین تجربه همکاری من با بهرنگ توفیقی بود اما تجربه خوبی بود و از آن راضی هستم.»


بازیگر نقش «آقا ولی» سریال «پشت بام تهران» افزود: «یکی از دلایلی که همیشه در کارها موجب می‌شود کار به خوبی پیش برود و موفق باشد، هماهنگی عوامل تولید از کارگردان و نویسنده و تهیه‌کننده تا بازیگران و عوامل پشت صحنه است که در سریال «پشت بام تهران» این شرایط مهیا بود. یکی دیگر از دلایل موفقیت، انتخاب بازیگران خوب و حرفه‌ای بود که من در این سریال با آنها همکاری داشتم؛ تمام این عوامل از قصه و کارگردانی خوب تا هماهنگی و همراهی گروه و همچنین تیم حرفه‌ای و کار بلد باعث شده که این سریال بتواند مخاطبان زیادی را جذب کند.»


وی در مورد تفاوت‌های کارهای سینمایی و تلویزیونی و دلیل اینکه بیشتر از سینما در تلویزیون ایفای نقش می‌کند توضیح داد: «دلیل اینکه من بیشتر از سینما در تلویزیون فعالیت می‌کنم فراگیر بودن تلویزیون است؛ من علاقه زیادی دارم که بیشتر با توده مردم در ارتباط باشم.»


فراهانی افزود: «تفاوت کار تلویزیونی با سینمایی این است که تلویزیون بیشتر ایده‌های نظام را از لحاظ فرهنگی دنبال می‌کند ولی سینما ملزومات کمتری دارد. من معمولا ارتباط کمتری با سینما دارم، غالبا تئاتر کار می‌کنم و بعد از تئاتر ایفای نقش در سریال‌های تلویزیونی را ترجیح می‌دهم.»


وی در پایان در مورد فعالیت‌های این روزهایش اظهار کرد: «در حال حاضر کاری در سینما ندارم اما در حال ایفای نقش در تئاتر «ترور» کاری از حمیدرضا نعیمی هستم که در تئاتر شهر روی صحنه است و امروز آخرین اجرای آن است. برای تلویزیون هم فعلا پیشنهاد جدیدی ندارم.»


سریال تلویزیونی «پشت بام تهران» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، نویسندگی سعید نعمت‌اله و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. نیز تهیه کننده این مجموعه می باشد


این سریال مضمونی اجتماعی دارد و به تصمیم‌گیری‌های درست و غلط انسان‌ها و هزینه و عواقب تصمیمات اشتباه که دامنگیر افراد می‌شود، می‌پردازد.


در خلاصه این سریال آمده است: «آدم‌هایی از همین سرزمین در شرایط و روابط دشوار، سر راه هم قرار گرفته‌اند و این قرارگیری، زندگی آنان را دستخوش تغییراتی می‌کند.»


در «پشت بام تهران» بازیگران زیادی به ایفای نقش می‌پردازند از جمله: کامبیز دیرباز، لعیا زنگنه، ثریا قاسمی، اندیشه فولادوند، شهین تسلیمی، لیندا کیانی، زهره حمیدی، آزاده صمدی، خسرو شهراز، سام درخشانی، بهزاد فراهانی، کریم اکبری مبارکه، مهنوش صادقی، علیرضا آرا، مجید واشقانی و نوید خداشناس.


گفت‌وگو از: احمدرضا معراجی


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب