دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

داوران بخش «مسابقه تئاتر ایران» سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند

با دعوت سعید اسدی دبیرجشنواره سی و چهارم تئاتر فجر، پنج تن از هنرمندان عرصه تئاتر کشور عهده دار ارزیابی و داوری آثار بخش مسابقه تئاتر ایران سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شدند.
کد خبر : 62390

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وچهارمین جشنوراه بین‌المللی تئاتر فجر، ناصر آقایی، محمدرضا خاکی، قطب الدین صادقی، گلاب آدینه و شهرام زرگر، سی و چهار اثر حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را ارزیابی و داوری می‌کنند. بر همین اساس نمایش‌های زیر مورد ارزیابی و قضاوت گروه پنج نفره داوران بخش مسابقه تئاتر ایران قرار می‌گیرند.


1- «آش با طعم زهر» نوشته مجید کاظم زاده مژدهی و کارگردانی محمد رسائلی از رشت


2- «آنتولوژی صبح فرحناک یک چاقو» نوشته و کار رضا گشتاسب از یاسوج


3- «آهو اگر نهال» نوشته و کار علیرضا داوری از بندر عباس


4- «اروند خون» نوشته ایوب آقاخانی و کارگردانی کوروش زارعی از تهران


5- «ادامه مطلب» نوشته و کار مهدی شایان از رشت


6- «تاریکی» نوشته علی حاتمی نژاد و رئوف دشتی و کارگردانی عبداله برجسته از مشهد


7- «تب سرد روی پیشانی داغ» نوشته علی حاتمی نژاد و کارگردانی مهدی ضیا چمنی از مشهد


8- «ترور» نوشته و کار حمید رضا نعیمی از تهران


9- «تعبیر خواب» نوشته و کار صمد آذرخش از قم


10- «جان گز» نوشته هاله مشتاقی نیا و کارگردانی نیما دهقان از تهران


11- «چر» نوشته ناصر حبیبیان و کارگردانی احسان ملکی از خرم آباد


12- «چشم بر هم زدن» نوشته محمد زارعی و کارگردانی محمد زیگساری از تهران


13- «خانم» نوشته و کار امیر حسین طاهری از سیرجان


14- «داستانهای میان رودان» نوشته و کار علی شمس از تهران


15- «درخواب دیگران» نوشته و کار نادر برهانی مرند از تهران


16- «دوروی روایت نادری» نوشته خیر اله تقیانی پور و کارگردانی جواد نوری از تهران


17- «راه مهر راز سپهر» نوشته و کار شکرخدا گودرزی از تهران


18- «رعنا » نوشته و کار علیرضا کوشک جلالی از لنگرود


19- «روزهای بی‌باران» نوشته و کار امین بهروزی از تهران


20- «زبان اصلی» نوشته و کار رسول کاهانی از تهران


21- «ساده با توبا یک ترانه» نوشته و کار ندا قربانیان از البرز


22- «سرگیجه» نوشته و کار پویا صادقی و ایمان صیاد از تهران


23- «سند چشم انداز» نوشته رضا شاهبداغی و کارگردانی مهدی محمدی از تهران


24- «شرم و دغدغه» نوشته و کار سید جواد اشکذری از مشهد


25- «طپانچه خانم» نوشته محمد امیر یار احمدی و کارگردانی شهاب الدین حسین پور از تهران


26- «عاشقانه عامدانه قاتلانه» نوشته و کار ساناز بیان از تهران


27- «غرامت» نوشته اصغر گروسی و کارگردانی محمد رضا درند و سعید زندی از کرمانشاه


28- «قرار» نوشته و کار مهرداد کوروش نیا از البرز


29- «کات» نوشته فاطمه مکاری و کارگردانی صاحب آهنگر از ساری


30 «مرگ کسب و کار من است» نوشته صحرا رمضانیان و کارگردانی پیمان کریمی از اصفهان


31- «نسل آخر» نوشته فرزانه سهیلی و کارگردانی سمانه زندی نژاد و فرزانه سهیلی از تهران


32- «هتلی‌ها» نوشته سا ناز بیان و کارگردانی حمیدرضا آذرنگ از تهران


33- «هیچکس نبود بیدارمان کند» نوشته محمد امیر یار احمدی و کارگردانی پیام دهکردی


34- «یک زندگی بهتر» نوشته مسعود هاشمی نژاد و کارگردانی محمدرضا مرتضوی از کرج



پیام علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه آغاز سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پیامی را به مناسبت فرارسیدن جشنواره صادر کرد.


متن پیام علی مرادخانی به این شرح است:


به نام خداوند بی همتا


بی‌گمان تئاتر عرصه بی‌بدیلی برای اقناع ریشه‌های تشنه اجتماعی و فرهنگی ملتهاست. این هنر غنی راهی است برای تلطیف عصیانگری‌های امیال انسانی و صیقل روح خمود و خسته انسان از آلام زندگی پرتلاطم روزمره.


این هنر گرانمایه از کهن دیرباز تا حال حاضر همواره راهی برای رهایی از یکسونگری و شاهراهی برای رسیدن به تکامل و عمق معنای انسانیت و کمال‌گرایی بوده است. تمنای روح و میل همیشگی زیست آدمی برای رسیدن به این کمال خلق اثری ماندگار با توجه به وجوه اضلاع هرم زندگی در ذات درونی بشر، مبین این است که می‌توان با غلیان احساس و تلفیق آن با کمال‌گرایی و بهره از حسن جمال صنع پروردگار در آینه طبیعت به راز ماندگاری احساس و تبدیل آن به قاب عکسی بر روی دیوار زندگی پی برد.


امروز عرصه این هنر شریف با تمام اشراف و سیطره خود بر روحیات پر هیاهوی جامعه سراسیمه، شتابزده و سرگردان در احوالات زمینی، توانسته با توانمندی خلاقانه فضایی متفاوت و به دور از این هیاهوها ایجاد نماید و با تلنگری کوچک به بودن‌هایی که باید باشند پرداخته و از نبودن هایی که باید نباشند اجتناب می‌کند.


باشد که در آخر دیگر سؤال از بودن و نبودن تنها به بودن‌ها سو بگیرد و مسئله آن باشد که دیگر مسئله این نیست که باشیم یا نباشیم بلکه مسئله آن است که چگونه باشیم.


در سالی که مزین است به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت ما نیز بر آن شدیم تا فارغ از هرگونه چگونگی این بودن و نبودن‌ها همراه تر و همزبان‌تر با شما هنرمندان بر سر دایره بازی تماشاگر باشیم و نظاره‌گر هنرمندی شما فرهیختگان گرانقدر. شما که با تمام سختی‌های پیش رو طنازانه قلم بر این تابلوی فاخر می‌زنید و این خودِ زندگی است.


حضور گسترده شما عزیزان هنرمند از نسل‌های مختلف، نشانگر پویایی این هنر مردمی است و دریچه‌ای بر فردای امیدبخش تئاتر ایران. ان شاءالله.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته