دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

دعوای تمام‌نشدنی استقلال و سازمان لیگ/ پای پول وسط است یا حیثیت؟

سازمان لیگ فوتبال ایران برای پس گرفتن تبلیغات محیطی از استقلال و پرسپولیس همه توانش را گذاشته است.
کد خبر : 623864
واگذاری استقلال پرسپولیس

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، سازمان لیگ فوتبال ایران چند هفته‌ای است که تمام توان و تمرکز خود را روی حفظ تبلیغات محیطی گذاشته و مسیرهای گوناگونی را در پیش گرفته تا مبادا استقلال و پرسپولیس بتوانند در تبلیغات محیطی مستقل عمل کنند. مدت‌ها بود که سازمان لیگ را این چنین فعال و متحرک ندیده بودیم و چه بسا اگر در زمینه‌های دیگر هم به این شکل عمل می‌کرد، الان لیگ به مراتب باکیفیت‌تر و هیجان‌انگیزتری داشتیم.


آجرلو در نقش منجی


سازمان لیگ سال‌هاست که تبلیغات محیطی را به طور کامل در دست گرفته و بدون اینکه دخالت باشگاه یا ارگان دیگری را ببیند در این زمینه درآمدزایی کرده و سهم ناچیزی را هم به باشگاه‌های می‌دهد. اگرچه اندک سهم باشگاه‌ها هم به جریمه‌های مختلف این باشگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کند. در این میان تفاوت هم نمی‌کند که یک باشگاه ۴۰ میلیون هوادار داشته باشد یا هزار هوادار! با توجه به همین مسئله مصطفی آجرلو در بدو ورودش به استقلال به همراه معاونش سعید فتاحی، مسئول سابق برگزاری مسابقات لیگ باشگاه‌های سعی کردند باشگاه‌های دیگر را مجاب کنند تا تبلیغات محیطی را خودشان بر عهده بگیرند و اگر توان آن را هم ندارند به کارگزار آنها بسپارند. در این میان فقط باشگاه پرسپولیس بود که با رقیب سنتی خود همراه شد و دو طرف برای اینکه بتوانند تبلیغات محیطی را از سازمان لیگ بگیرند از وزارت ورزش کمک گرفتند که البته موفق هم بودند.


خواسته عجیب سازمان لیگ از سرخابی


سازمان لیگ برای واگذاری تبلیغات محیطی سرخابی به کارگزار دو باشگاه سرخابی برای آنها شرطی گذاشت مبنی بر اینکه باید برای پرداخت سهم ۳۰ درصد فدراسیون و سازمان لیگ به آنها ضمانت‌نامه بانکی ارائه دهند. هر چند موضوع سهم ۳۰ درصد به جای ۲۰ به سازمان لیگ و فدراسیون هم خودش یک ایراد بزرگ و قابل بحث است. به اینکه سازمان لیگ از دو باشگاه ضمانت نامه بانکی می‌خواهد ایرادی وارد نیست اما سوال اینجاست که چرا سازمان لیگ قبل از عقد قرارداد رسمی بین طرفین اصرار به گرفتن ضمانت‌نامه دارد و این موضوع بیشتر شبیه انداختن سنگ بزرگ پیش روی دو باشگاه و البته حفظ تبلیغات محیطی است.




بیشتر بخوانید:


مجیدی در پاسخ به درودگر: آقایان نتوانستند الهلال را به تهران بیاورند ولی از احترام می‌گویند




بازیکنان خارجی استقلال قربانی دعوای این باشگاه با سازمان لیگ


باشگاه استقلال چند ساعت قبل از بازی با گل‌گهر به‌یکباره با نامه سازمان لیگ در مورد غیر قانونی بودن حضور بازیکنان خارجی در این باشگاه مواجه می‌شود. موردی که به نظر می‌آمد در مورد آن بین طرفین نامه توافقی ردوبدل شده بود و بازیکنان خارجی نیز چند بازی برای آبی‌پوشان به میدان رفته بودند. بدون تردید این مسئله به اختلاف طرفین بر سر مسئله تبلیغات محیطی بی‌ارتباط نبود. به هر حال سازمان لیگ سعی کرد آخرین تیرهای خود را هم برای حفظ تبلیغات محیطی به استقلال شلیک کند.


هیئت رئیسه‌ای که صلاحیت تصمیم‌گیری ندارد


سازمان لیگ فردای بازی‌های هفته ششم بود که بیانیه‌ای به نقل از هیئت رئیسه سازمان لیگ صادر کرد مبنی بر اینکه هیچ باشگاهی صلاحیت انجام تبلیغات محیطی ندارد و فقط سازمان لیگ اجازه این کار را دارد. نکته اینجاست که هیئت رئیسه سازمان لیگ صلاحیت قانونی ندارد چرا که اعضای آن برای فصل جاری لیگ باید بار دیگر از سوی باشگاه‌ها با رای‌گیری دوباره انتخاب می‌شدند که این اتفاق رخ نداد و اخیرا نیز هیچ جلسه یا مصوبه‌ای نداشتند که چنین بیانیه‌ای صادر شود. کاملا مشخص است این بیانیه با نظر حیدر بهاروند و صادق درودگر تنظیم و روی خروجی سازمان لیگ در راستای همان حفظ تبلیغات محیطی، قرار گرفته است.


دعوایی که به تلویزیون هم کشیده شد


در راستای همین اختلاف؛ درودگر و معاون حقوقی باشگاه استقلال روز جمعه در یک برنامه تلویزیونی تا می‌توانستند از خجالت یکدیگر درآمدند. اما در این بحث یک جمله جالب توجه از زبان درودگر شنیدیم که در نوع خودش بسیار عجیب بود. او صراحتا گفت؛ سازمان لیگ به خاطر حیثیت باشگاه‌ها اصرار دارد تبلیغات محیطی را برعهده بگیرد! برداشت از این جمله رئیس کمیته اقتصادی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را برعهده مخاطب می‌گذاریم.


انتهای پیام/۴۱۴۶/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب