دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1394 - 12:26

کدام مسئولان امروز با وسیله نقلیه عمومی به محل کار خود رفتند؟ + تصاویر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار اصفهان برای کمک به کاهش آلاینده ها در روز هوای پاک با وسایل حمل و نقلیه عمومی به محل کار خود رفتند.
کد خبر : 62386

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ صبح امروز رسول زرگرپور، استاندار اصفهان به مناسبت 29 دی ماه روز هوای پاک با اتوبوس راهی محل کار خود شد.


وی از مردم و شهروندان خواست تا با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به کاهش آلودگی هوا در سطح شهر کمک کنند.


امروز همزمان با روز هوای پاک هوای کلانشهر اصفهان نیز مانند کلانشهرهای دیگر کشور از جمله تهران و مشهد در این هفته به دلیل پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده ها، ناسالم و آلوده است.





به گفته کارشناس آلودگی هوای مرکز بهداشت استان اصفهان،‌ شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان تا ساعت هفت صبح امروز سه شنبه 29 دی با میانگین 131 ( AQI) برای گروه های حساس ناسالم است.


حشمت‌الله مرادپور افزود: در این روز توصیه می شود که افراد حساس مانند زنان باردار، کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی تا حد امکان از منزل خارج نشوند. امروز شاخص کیفی هوای اصفهان به 131 رسید اما مدارس ابتدایی این شهر تعطیل نشد در حالی‌که دیروز مدارس تهران در شاخص کیفی هوای 118 تعطیل شد و حتی امروز سه شنبه نیز اداره ها و مدارس متوسطه آن با دو ساعت تاخیر آغاز به کار کردند.


جالب توجه است که اطلاعات مندرج در پایگاه اینترنتی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در بخش کیفیت هوای اصفهان از روز شنبه این هفته تا امروز به روز نشده است. بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.




همچنین صبح امروز معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست، در روز هوای پاک با تاکسی به محل کار خود رفت.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته