عرضه مجازی برنج، روغن و شکر با نرخ مصوب آغاز شد
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، عربشاهی، معاون تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تغییر نظام عرضه محصولات بهصورت سنتی عاملی برای دلالی بود که در برنامهای جدید آن را با هوشمند سازی و دیجیتالی محور در رصد خود قرار دادیم. بهگونهای که فرآیند تحویل، تأمین و رسیدن محصول به دست مردم به نحوی مدیریت شد که هزینه تمام شده برای مصرفکننده واقعی شود.
عربشاهی گفت: یکی از روشهای هوشمند سازی فروش اینترنتی است، به این روش که محصول را وقتی درب منزل تحویل متقاضیان میدهیم مبلغی بابت حمل کالا دریافت نمیکنیم. از اواسط آبان ماه عرضه مرغ و تخممرغ را در سایت بازار گام آغاز کردیم. این طرح در کرج و اصفهان نیز عملیاتی شد.
او گفت: با دستور معاون اول رئیسجمهور عرضه سه محصول برنج، روغن و شکر دیجیتالی شد، از همه پلتفرمها درخواست میکنیم به ما کمک کنند. هماکنون مرغ منجمد با قیمت هر کیلو ۲۰ هزار تومان و همچنین هر شانه تخممرغ ۳۰ تایی ۴۳ هزار تومان عرضه میشود. همچنین با این نوع خرید کالاها کمتر از ۲۴ ساعت به دست مصرفکننده میرسد.
اقلام اساسی بهصورت تدریجی به این چرخه اضافه میشوند و اطلاعرسانی میشود. برای همکاری با سایر پلتفرمها سه شرط مطرح است، پلتفرمها باید با نرخ مصوب، تحویل طبق زمانبندی و همچنین رایگان بودن تحویل کالا به مشتری در این طرح مشارکت کنند.
وزارت جهاد کشاورزی برای مدیریت بازار اقلام اساسی با راهاندازی سامانه بازار گام امکان خرید اینترنتی اقلام اساسی با قیمت مصوب را در اختیار عموم قرار داده است.
انتهای پیام/
انتهای پیام/