دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

امیر عابدینی: صداوسیما مرجع قضایی نیست که بتواند کفاشیان را ممنوع‌التصویر کند/ حق پخش تلویزیونی باید پرداخت شود

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ اقدام سازمان صداوسیما در ممنوع التصویر کردن علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال را غیرقانونی خواند و گفت: آنها که مرجع قضایی نیستند که بتوانند کفاشیان را از خدمات اجتماعی محروم و او را ممنوع‌التصویر کنند.
کد خبر : 62356

امیر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا درباره ممنوع التصویر شدن علی کفاشیان توسط صداوسیما اظهارداشت: «این کار غیرقانونی است. آنها که مرجع قضایی نیستند که بتوانند کفاشیان را از خدمات اجتماعی محروم و او را ممنوع‌التصویر کنند. مدیران صدا و سیما درب خانه‌شان را به روی رییس فدراسیون فوتبال بسته‌اند. مالک این منزل هستند و این حق را دارند، ایرادی ندارد؛ اما بدانند که کفاشیان تحت فشار مجمع تصمیم گرفت برای گرفتن حق فوتبال از صدا و سیما شکایت کند. حق پخش تلویزیونی باید پرداخت شود.»


وی ادامه داد: «من الان با شرکت آب و فاضلاب مشکل دارم و از این سازمان شکایت می‌کنم باید آب خانه‌ام را قطع کنند یا اینکه به شکایتم رسیدگی شود؟! این حرکت صدا و سیما انحصارطلبی است. مردم فوتبال را دوست دارند و با چنین کارهایی علاقه‌شان بیشتر هم می‌شود. کاری که مسئولان صدا و سیما کردند دهن‌کجی به خودشان است. لسان ما که قطع نمی‌شود. هر جا باشیم حرف‌مان را می‌زنیم. با چنین رفتارهایی فوتبال سربلندتر از گذشته می شود چرا که مردم دوست دارند موفقیت فوتبال را ببینند.»


مدیرعامل سابق پرسپولیس در ادامه درباره اینکه برخی معتقدند کفاشیان تعمدی انتخابات فدراسیون را دو ماه عقب انداخته تا رای بیشتری برای خودش جمع کند، تصریح کرد: «این حرف‌ها را آدم‌های شکاک و مشکل‌دار می‌زنند. کسی که با انتخاب شدن دوباره می‌تواند باز هم روی آنتن باشد نیازی به این ندارد که فرصت خود را عقب بیاندازد. الان به کاندیدای ریاست جمهوری نهایتا نیم ساعت زمان برای ‌مناظره می‌دهند در حالی که کفاشیان در فدراسیون با سمت ریاست بیشتر دیده می شود.»


وی درمورد اینکه با توجه به پایان دوره ریاست کفاشیان در 15 اسفندماه وی می‌تواند بازهم ریاست فدراسیون را تا زمان برگزاری انتخابات برعهده داشته باشد، عنوان کرد: «مجمع فدراسیون فوتبال سرپرستی را به کفاشیان تفویض کرد تا انتخابات فدراسیون با انتخابات مهم کشوری تداخل پیدا نکند. این کار کاملا قانونی است.»


بیاییم با اعتماد به مربیان داخلی کمک کنیم امثال خاکپورها بتوانند به فوتبال ایران و حتی جهان کمک کنند


عابدینی در خصوص اینکه عده‌ای معتقدند خاکپور در صورت شکست مقابل ژاپن و ناکامی از صعود به المپیک 2016 پایش به تهران نرسیده برکنار می‌شود، بیان داشت: «مگر می‌شود قصاص قبل از جنایت کرد. ما برابر قطر هم که باختیم موقعیت‌های زیادی را خلق کردیم. بنابراین نباید مقابل ژاپن خود را از پیش بازنده بدانیم. ما با تفکر برد می‌توانیم ژاپن را شکست دهیم. تیم ما شایستگی صعود به المپیک را دارد و درست نیست که تمرکز تیم امید را به هم بزنیم.»


وی افزود: «حتی اگر به ژاپن هم باختیم نباید خاکپور اخراج شود. چرا ما به گونه‌ای کار نکنیم که پنج مربی خوب وطنی تولید شود. تا کی باید دست‌مان جلوی مربیان خارجی دراز شود؟ چرا ما داور بین‌المللی داریم ولی چنین مربی نداریم. دلیلش این است که اگر ما در کار داوران دخالت می‌کردیم آنها هم الان در سطح داخلی قضاوت می‌کردند. بیاییم با اعتماد به مربیان داخلی کمک کنیم امثال خاکپورها بتوانند به فوتبال ایران و حتی جهان کمک کنند.»


رضا احدی اسطوره اخلاق بود


عابدینی درباره درگذشت رضا احدی نیز بیان داشت: «من رضا را به خوبی می شناختم. او را به پرسپولیس آوردم چون اسطوره اخلاق بود. آدم باشرافتی که هیچ وقت دنبال حاشیه نبود و همواره به فکر کمک به تیمش بود. مرحوم احدی متعلق به استقلال و پرسپولیس نبود. او متعلق به آحاد مردم بود. من در پرسپولیس سراغ بازیکنانی مثل او بودم چرا که اخلاق‌مدار بودند. کریم باقری، مجید نامجومطلق و سید علی افتخاری از قماش رضا احدی هستند که باید به آنها توجه شود تا مثل رضا پرپر نشوند.»


وی ادامه داد: «متاسفانه ما ملت عزا هستیم نه عروسی. در عروسی مهمان‌ها را انتخاب می‌کنیم و در عزا درب را به روی همه باز می‌کنیم در شرایطی که در هر دو مجلس به یک اندازه خرج می‌کنیم و چه بسا در عزا بیشتر. خوب چرا در شادی‌های‌مان با همدیگر نباشیم. چرا تا وقتی زنده هستیم به داد همدیگر نرسیم. دلیلش یک چیز است. ما را عادت داده‌اند که شریک غم‌های یکدیگر باشیم نه شریک شادی های هم. امیدوارم همه مردم به همدیگر توجه کنند و دست یکدیگر را بگیرند. مطمئن باشید خداوند با هر دستی بدهی با همان دست چند برابرش را پس می دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته