دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1394 - 10:30

توکلی: دریافت هزینه از مردم برای عبور از بزرگراه‌ها قانونی نیست

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در اخطاری در صحن علنی مجلس درباره طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابی از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور گفت: شوارع در مالکیت عمومی است و مردم می‌توانند از راه‌ها استفاده کنند.
کد خبر : 62340

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، احمد توکلی در جلسه علنی امروز -سه‌شنبه 29 دی‌ماه- در اخطار قانون اساسی با توجه به اصول 75 و 4، اظهار کرد: اگر وزارت راه و ترابری بخواهد هر اقدامی کند، باید از طریق مشارکت با بخش خصوصی باشد و خودش نیز آورده‌ای به میان بیاورد اما محل تامین این آورده در این طرح مشخص نیست و به هیچ‌جایی هم برای جبران این هزینه‌ها ارجاع داده نشده است.


توکلی با استناد به اصل 4 قانون اساسی گفت: شوارع در مالکیت عمومی است و مردم می‌توانند از راه‌ها استفاده کنند. بنابراین، اگر طبق این طرح، راهی را قرار دهند که مردم بتوانند رفت و آمد کنند، ایرادی ندارد، اما اگر بزرگراه‌ها را به یکدیگر متصل و از مردم برای عبور از آنها پول دریافت کنند، درست نیست. نمی‌توان به مالک جایی گفت که هزینه‌ای را متقبل شو و از این راه استفاده کن.


لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به توکلی اظهار کرد: این اخطار را وارد نمی‌دانم، زیرا دلایل کافی در آن وجود ندارد. این سخن مانند این است که همه افراد ایرانی حق سفر به خارج از کشور را دارند، اما در زمان دریافت گذرنامه باید یک پولی را هزینه کنند، لذا این امر ایرادی از لحاظ حکومت ندارد.


وی خاطرنشان کرد: حکومت می‌تواند بگوید جاده‌ای را احداث می‌کنم و مردم نیز با پرداخت هزینه‌ای از آن عبور کنند و این هیچ ایراد قانونی نیز ندارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: توکلی لاریجانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته