راهاندازی دانشکدههای استانی تعلیم و تربیت در دستورکار دانشگاه آزاد اسلامی
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از مشهد، حسین باغگلی در همایش معاونان آموزشهای عمومی و مهارتی و رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، زیرساختهای دانشگاه آزاد اسلامی را برای راهاندازی دانشکدههای تعلیم و تربیت بسیار مطلوب دانست و اظهار کرد: در راهاندازی دانشکدههای تعلیم و تربیت سه هدف را دنبال میکنیم.
وی اضافه کرد: هدف نخست تربیت و تأمین معلمان و مربیان پرورشی مدارس سما است که با تحقق این هدف، دانشگاه در تعلیم و تربیت بسیار قویتر از قبل خواهد شد. دوم تأمین نیروهای مورد نیاز سایر مدارس غیرانتفاعی و سوم تأمین نیروهای آموزش و پرورش است که در این بخش تا چند سال آینده دولت به شدت با کمبود نیرو مواجه خواهد بود.
مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط نزدیک میان دانشکدههای تعلیم و تربیت با مدارس را ازجمله ویژگیهای کاربردی این مراکز برشمرد و ابراز امیدواری کرد با راهاندازی دانشکده تعلیم و تربیت در استانها در درازمدت الگوی مدرسهداری موفق توسط دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور عرضه خواهد شد.
موقعیتسازی بزرگترین مأموریت مدرسه است
باغگلی تأکید کرد: باید مبتنیبر نیازهای جامعه، معلمان و مربیان پرورشی را تربیت کنیم که قدرت طراحی و اجرای پروژههای تربیتی را داشته باشند. در آنصورت مدرسهای موفق خواهد بود که موقعیتسازی کند و موقعیتسازی بزرگترین مأموریت مدرسه است. (بیشتر بخوانید)
افزایش تعداد مدارس سما و ارتقای کیفیت در دستور کار قرار گیرد
دبیر شورای نظارت و هماهنگی آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی (سمای خراسان رضوی) نیز عنوان کرد: در سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی نگاه ویژهای به حوزه سما شده که به تبع آن افزایش تعداد مدارس سما و ارتقای کیفیت باید در دستورکار قرار گیرد. بر این اساس تصمیم داریم تفاهمنامهای بین این دانشگاه و اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد کنیم.
جعفر کبیری با بیان چگونگی الحاق دانشکدههای مهارت و کارآفرینی به دانشگاه، توضیحاتی درباره راه اندازی دبیرستانهای علوم و معارف اسلامی و دانشکده تعلیم و تربیت ارائه کرد.
به گزارش آنا، در ادامه جلسه یک از معاونان سمای واحدها با معرفی مجموعه خود، به بیان مشکلات و پیشنهادها برای افزایش کیفی و کمی مدارس سمای استان خراسان رضوی پرداختند.
انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۱۰۳/
انتهای پیام/