دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1394 - 10:02

لوران فابیوس: دیدار با پادشاه عربستان باعث افتخار من است

وزیر امورخارجه فرانسه امروز سه‌شنبه برای بررسی تحولات منطقه، راهی ریاض پایتخت عربستان سعودی می‌شود.
کد خبر : 62324

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری العربیه، لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه با تحسین روابط میان ریاض و پاریس گفت: «من امروز سه‌شنبه برای بررسی تحولات منطقه و حضور در جلسه اقتصادی مشترک به عربستان سفر می‌کنم.»


فابیوس افزود: «ما با عربستان روابط خوبی داریم و قرار است در ماه مارس (اسفند) جلسه کمیته اقتصادی مشترک میان دو کشور که ریاست آن با بنده است برگزار شود و می‌‌خواهم در آن جلسه نیز حضور یابم. ما همچنین روابط سیاسی خوبی با عربستان داریم و برای من افتخار است که با پادشاه عربستان و برخی شخصیت‌های بانفوذ این کشور دیدار کنم. ما موضوعات زیادی برای بررسی داریم که ازجمله آن‌ها تحولات منطقه است.»


فابیوس تاکید کرد:‌ «فرانسه در گذشته و حال گام‌های ایران برای التزام به اجرای تعهداتش بر طبق توافق را پیگیری می‌کرده و اکنون که تحریم‌ها لغو شده است، این موضوع را همچنان دنبال می‌کند. موضع فرانسه درقبال ایران در مدت مذاکرات همواره ثابت بود. ما در 14 جولای 2015 (23 تیر) به توافقی دست یافتیم و بر طبق آن، ایران باید حتی در زمان رفع تحریم‌ها به الزامات توافق‌شده پایبند باشد.»


وی افزود: «تایید پایبندی ایران به تعهدات خود، برطبق توافق به‌دست آمده برعهده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود و این سازمان پس از بررسی برخی نیروگاه‌های هسته‌ای ایران اعلام کرد که تهران به تعهدات خود پایبند بوده است و اکنون زمان لغو تحریم‌ها فرارسیده است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته