دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1400 - 08:30

عوارض و خطرات تزریق ژل به قسمت های مختلف بدن

یکی از روش‌های زیباسازی صورت و فرم دهی بدن که امروزه در میان افراد بسیار شایع شده است، تزریق ژل می‌باشد. به‌نوعی می‌توان گفت افراد با استفاده از ژل به دنبال فرم دهی به ناحیهموردنظر خود هستند تا هر چه بیشتر زیبایی خود را تکمیل کنند؛ اما موضوعی که در رابطه با این موضوع وجود دارد.
کد خبر : 623053
image-20211123082425-2.jpeg



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، یکی از روش‌های زیباسازی صورت و فرم دهی بدن که امروزه در میان افراد بسیار شایع شده است، تزریق ژل می‌باشد. به‌نوعی می‌توان گفت افراد با استفاده از ژل به دنبال فرم دهی به ناحیهموردنظر خود هستند تا هر چه بیشتر زیبایی خود را تکمیل کنند؛ اما موضوعی که در رابطه با این موضوع وجود دارد، این است که تزریق ژل گاهی اوقات عوارضی را نیز در پی دارد. درنتیجه بهتر است افراد پیش از انجام این عمل‌های زیبایی با عوارض احتمالی آن آشنایی پیدا کنند. در این مقاله به بررسی عوارض ناشی از تزریق ژل به نواحی مختلف صورت و بدن می‌پردازیم.


عوارض تزریق ژل به قسمت‌های مختلف صورت و بدن


قطعاً هیچ عمل زیبایی بدون عوارض نخواهند بود، اگرچه برخی از آن‌ها نسبت به دیگری می‌توانند عوارض کمتر یا بیشتری را با خود به همراه داشته باشند. به‌طورمعمولمنظور از عوارض ناشی از تزریق ژل مواردی مانند ناهماهنگی، عدم تقارن، عفونت، ایجاد حساسیت و نتایج غیرطبیعی است .همان‌طور که بیان شد تزریق ژل به قسمت‌های مختلف بدن صورت می‌گیرد و در این بخش به عوارض تزریق ژل به هر بخش از صورت و بدن می‌پردازیم.


تزریق ژل می‌تواند بسیار سریع صورت گیرد و مانند عمل‌های جراحی زمان‌بر نیستند. همچنین اثرات تزریق ژل به‌سرعت قابل‌مشاهده می‌باشند. اما ممکن است عوارض تزریق ژل نیز به سراغ افراد بیاید. این عمل نسبت به عمل‌های جراحی مخصوص زیبایی هزینه‌های کمتری دارند. همین دلایل باعث شده است که به‌مرورزمان افراد بیشتری به تزریق ژل روی بیاورند؛ اما علیرغم مزایای بیان‌شده، تزریق ژل می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد.


عوارض تزریق ژل به لب


عوارض و خطرات تزریق ژل به قسمت های مختلف بدن


امروزه استفاده از تزریق ژل برای فرم دهی و حجم دهی به لب‌ها مورد استقبال قرارگرفته است. لب‌هاقسمت‌های حساسی از صورت هستند و باید در تزریق ژل به این مناطق دقت فراوانی شود و البته از ژل‌های معتبر استفاده گردد. متأسفانه استفاده از ژل‌های هیالورونیک اسید آسیایی که قیمت بسیار ارزانی دارند، عوارضیمانند فرم مصنوعی و غیرمنطقی، ورم و کبودی‌های شدید، عفونت، گلوله شدن را به همراه دارد. از عوارض تزریق ژل به لب مواردی نظیر عدم تقارن، ظاهر نامناسب، عفونت و حساسیتگزارش‌شده است.


عوارض احتمالی تزریق ژل به چانه


به‌منظور افزایش حجم به چانه و فک پایینبرخی از افراد اقدام به تزریق ژل به چانهمی‌نمایند. اگرچه این روش یکی از امن‌ترین و بی‌خطرترینروش‌ها برای فرم دهی به چانه می‌باشد اما مانند هر روش دیگری با برخی عوارض شایع و معمول همراه است. درواقعپرکننده‌های پوستیبه‌طورکلی ایمنهستند که با خطر عوارض جانبینسبت کم در نظر گرفته می‌شوند که معمولاً خفیف بوده و تنها چند روز بعد از تزریق رفع خواهد شد. خونریزی، کبودی و تورم برخی از این عوارض می‌باشند. در یک نگاه کلی بعد از تزریق ژل به چانه، کبودی، تورم، خونریزی و قرمزی طبیعی است و در صورت رقیق شدن خون یا اختلال در خونریزی ممکن است این عوارض جانبی تشدید شود.


ممکن استدربرخی از افراد عوارض جانبیشدیدتر و نادری اتفاق بیافتد. ازجمله این عوارض می‌توان به ایجاد واکنش پس‌ازاین روش، عفونت به علت عدم رعایت بهداشت پوستی، واکنش‌های آلرژیک به پرکننده‌های پوستیو آسیب عصبیدرنتیجه قرار دادن نادرست ژل و تزریقمی‌باشند. همچنین ممکن استبرخی افراد آسیب به پوست در اثر روش نادرست، برجستگی‌ها، برآمدگی‌های نامتقارن (که ممکن است توسط عدم مهارت پزشک در این روش ایجاد شود) و فاسدشدنپرکننده‌های چانه را تجربه کنند.


عوارض احتمالی تزریق ژل به گونه


گونه‌هامی‌توانندتأثیر بسزایی در زیبایی افراد داشته باشند و استفاده از ژل‌ها برای فرم دهی به گونه‌ها امروز موردتوجه بسیاری از بانوان قرارگرفته است. اما ممکن است این عمل همراه با عوارضی باشد. عوارضی نظیر عفونت، عدم تقارنیا حساسیت ممکن است پس از تزریق ژل در این ناحیه به وجود بیاید. این عوارض می‌توانندبه‌وسیلهعواملی نظیر آلودگی محیط، سرنگ یا مواد نامرغوب تزریقیو انجام تزریق توسط افراد غیرمتخصص تشدید شوند و احتمال بروزشان افزایش یابد. ایجاد حساسیت مورد دیگری است که به شرایط پوستی افراد بستگی دارد و ممکن است به‌صورت خارش، سوزش، تورم و التهاب بروز داده شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود قبل از انجام تزریق ژل به گونه از عدم حساسیت خود به مواد تزریقی آگاهی به دست بیاورید.


عوارض احتمالی تزریق ژل به باسن


این ناحیهیکی دیگر از اندام‌های بدن است که زیبایی و فرم آن تأثیر زیادی در اعتمادبه‌نفس بانوان دارد. عدم رضایت از فرم و حجم باسن یکی از دلایل تزریق ژل به باسن عنوان‌شده است و بسیاری از بانوان برای فرم دهی و حجم دهی به باسن خود از این روش استفاده می‌کنند. شایع‌ترینعوارضی که این متد می‌تواند به همراه داشته باشد عفونت و حساسیت است. در برخی موارد نیز عدم رضایت از سایز نهایی و عدم تقارن گزارش‌شده است.


عوارض احتمالی تزریق ژل به سینه


یکیاز قسمت‌های بدن که برای فرم دهی و حجیم سازی آن از ژل استفاده می‌شود، سینهمی‌باشد. به‌نوعی می‌توان گفت تزریق ژل به سینهیک گزینه مناسب برای بانوانیبه‌حساب می‌آید که سینه‌های کوچکی دارند و می‌خواهند که سینه‌هایخوش‌فرم و برجسته‌ای داشته باشند. مسلمان برای چنین هدفی، می‌توان از پروتز سینه نیز استفاده کرد، اما بنا به دلایلی برخی از بانوان چنین شیوه‌ای را نمی‌پسندند و ترجیح می‌دهند که از تزریق ژل برای بزرگ کردن سینه‌های خود استفاده کنند.


نکته‌ای که باید در رابطه با تزریق ژل به سینه بدانید، این است که این شیوه ماندگاری بالایی ندارد؛ ولیازآنجایی‌که فرم دهی مناسب و پروسه انجام راحتی دارد، امروزهموردتوجه بسیاری از بانوانقرارگرفته است. از مزیت‌های تزریق ژل به سینهمی‌توان مواردی چون عدم ایجاد هرگونه زخم، عدم نیاز به بیهوشی، عدم نیاز به بستری شدن و عدم نیاز به مراقبت‌های ویژهاشاره کرد.


در رابطه با عوارض تزریق ژل به سینه می‌توان مواردی چون احساس درد و سفتی سینه، کبودی و کوفتگی و ناراحتی در قفسه سینه را نام برد. همچنین حساسیت بعد از تزریق ژل یا عفونت بعد از تزریق ژل نیز از دیگر عوارضی محسوب می‌شوند که امکان دارد برای فرد پس از تزریق به وجود آید؛ البته جای نگرانی نیست، چراکه این مشکل به‌ندرت و به‌احتمال بسیار کم رخ می‌دهد.


شما تنها باکمی دقت در انتخاب کلینیک و پزشک مناسب، می‌توانید تزریق ژل موفقیت‌آمیز همراه با نتایجی دلخواه داشته باشید. کلینیک انتخابی و پزشک متخصص نیزتأثیرقابل‌توجهی در کسب نتیجه رضایت‌بخش دارد. همچنین استفاده از ژل‌هایی با مواد مرغوب و باکیفیت بسیار حائز اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت doctoreto.com/blog مراجعه کنید.


انتهای پیام/ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته