دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1400 - 21:34

چین به‌عنوان همسایه همواره به افغانستان کمک کرده است

آمریکا دست از تحریم کابل برداردسخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه گفت: چین به‌عنوان همسایه و دوست صادق افغانستان، به این کشور برای رسیدن به صلح، بازسازی و توسعه اقتصادی با تمام توان کمک کرده است.
کد خبر : 623022
ژائو لیجیان»



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، ژائو لیجیان،سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه افغانستان عنوان کرده که اموال بلوکه شده افغان‌ها باید هرچه زودتر آزاد شوند.


ژائو لیجیان با اشاره به وضعیت اقتصادی افغانستان در این روزهای سرد سال گفت: زمستان در حال فرارسیدن است. سلامت مردم افغانستان یکی از نگرانی‌های چین است.


وی با اشاره به اینکه پکن این هفته بیش از ۱۰۰۰ تن کالای بشردوستانه و مایحتاج روزانه به کابل ارسال کرده است، بیان کرد: با این حال افغانستان هم‌اکنون با وضعیت اقتصادی بحرانی مواجه است. جامعه بین‌الملل باید با تقویت همکاری و یکپارچگی به افغانستان کمک برساند و زندگی مردم این کشور را ارتقا ببخشند. تحریم‌های یک‌جانبه - علی‌الخصوص امول بلوکه شده افغانستان در خارج از کشور - مجازات کاملی برای تمام افغان‌هاست و بحران انسانی در این کشور را وخیم‌تر می‌کند.


بیشتر بخوانید:


ژائو لیجیان: رسیدن به صلح حق مردم افغانستان است


چین آزمایش موشکی جنجالی را تکذیب کرد


لیجیان ادامه داد: این اموال بلوکه شده به‌جای آنکه به‌عنوان ابزار تهدید و اجبار مورداستفاده قرار گیرند، باید هرچه زودتر به صاحبان اصلی خود بازگردانده شوند.


سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه گفت: چین به‌عنوان همسایه و دوست صادق افغانستان، به این کشور برای رسیدن به صلح، بازسازی و توسعه اقتصادی با تمام توان کمک کرده است. چین تاکنون کالاهای بشردوستانه زیادی را به افغانستان فرستاده و به دنبال تصویب کمک‌های بشردوستانه اضطراری به ارزش ۲۰۰ میلیون یوان برای افغانستان است. ما تاکنون بیش از ۳ میلیون واکسن کووید نیز به کابل فرستاده‌ایم. ما به ایفای نقش بزرگ‌تر و سازنده‌تر برای کمک کردن به افغانستان جهت غلبه بر مشکلاتش ادامه خواهیم داد.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته