دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1400 - 14:19
دامادی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد؛

اعتلای فرهنگ بسیجی رمز موفقیت علمی دانشگاه‌ها

مدیر نیروی انسانی و برنامه‌ریزی پایگاه بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: رمز موفقیت علمی اعتلای فرهنگ بسیجی در دانشگاه‌هاست.
کد خبر : 622626
یوسف دامادی



یوسف دامادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه‌های استان‌های خبرگزاری آنا در ساری به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: بسیجی باید مطالبه‌گر حقوق علمی به‌حق جامعه دانشگاهی باشد و از ظرفیت‌های علمی برای رفع مشکل مردم تلاش کند.




بیشتر بخوانید:


تجلیل از فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار




وی اضافه کرد: ارزش واقعی بسیج در عملکرد انقلابی و جهادی بوده و هفته بسیج فرصتی برای انتقال و ترویج فرهنگ ایثار به نسل‌های آینده با زنده نگه‌داشتن روح بسیجی است.


مدیر نیروی انسانی و برنامه‌ریزی پایگاه بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری عنوان کرد: توجه به فرهنگ و تفکر بسیج در جامعه دانشگاهی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی شاخصه و اساس حرکت انقلابی است؛ بنابراین می‌توان با آسیب‌شناسی زمینه‌های ضعف و قوت را بررسی کرد و راهکارهایی را برای ارتقای ویژگی‌های اسلامی، انقلابی و ملی آن به دست آورد.


عضو پایگاه بسیج کارمندی شهید بهرامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری افزود: بسیج دانشگاهی دارای یک فرهنگ و تفکر علمی بوده و رمز موفقیت علمی اعتلای فرهنگ بسیجی در دانشگاه‌هاست که شالوده اصلی آن را فرهنگ و تفکر در فضای معنویت، شجاعت، مطالبه‌گری، ولایتمداری، آگاهی و شناخت علمی مشکلات جامعه و حل مسئله تشکیل می‌دهد.


دامادی به نقش کارکنان بسیجی در تفهیم رویکرد علمی بسیج در اشاعه و درک مستقیم فرهنگ بسیجی بین قشر جوان دانشگاهی اشاره کرد و یادآور شد: محیط دانشگاه این فرصت را به ما می‌دهد که شاخص‌های فرهنگ و تفکر بسیج را مستقیم به نسل کنونی منتقل کنیم؛ چراکه جوانان دانشگاهی آنچه که امروز به‌عنوان فرهنگ و تفکر بسیج می‌بینند، نشان از برداشت‌هایی است که به آنان منتقل می‌شود که خالی از اشکال نیست؛ بنابراین باید به شکل صحیح و کلی فرهنگ و تفکر بسیجی به جوان جویای نام و علم منتقل شود.


وی، مهم‌ترین کارکردهای بسیج کارمندی را حضور در صحنه‌های تأثیرپذیر فرهنگی و اثرگذار علمی دانست و تشریح کرد: امروز ارزش‌ها و نیازهای فرهنگی و علمی بسیج در ارتقای سطح دانش خلاصه می‌شود؛ بنابراین باید تلاش کرد با حفظ ارزش‌های فرهنگی دینی و اسلامی و غنی‌سازی علم جلوی نفوذ فرهنگ‌های بیگانه در دانشگاه و اشاعه آن به نسل جوان را گرفت.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته