دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1394 - 16:45

آغاز سفر منطقه‌ای رئیس‌جمهوری چین به مصر، ایران و عربستان

مصر فردا سه‌شنبه پس از گذشت 12 سال، برای نخستین‌بار میزبان رئیس‌جمهوری چین خواهد بود.
کد خبر : 62253

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری روسیاالیوم، شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین، از فردا چهارشنبه 19 ژانویه (29 دی) سفر منطقه‌ای خود را با عزیمت به قاهره آغاز می‌کند و در ادامه به عربستان و در نهایت 23 ژانویه (3 بهمن) به ایران سفر خواهد کرد.


در آستانه سفر رئیس‌جمهوری چین به مصر پس از 12 سال، عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهوری مصر روز گذشته یکشنبه در نشست کابینه این کشور شرکت کرد تا پرونده‌های مربوط به همکاری‌های میان مصر و چین را بررسی کند.


قرار است پینگ در سفر کوتاه خود به مصر در افتتاحیه جشنواره سالانه فرهنگی چین و مصر حضور یابد و از نزدیک شاهد فعالیت‌های فعالان فرهنگی چین در قاهره باشد. این جشنواره در آستانه شصتمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان چین و مصر برگزار می‌شود.


در ادامه سفرهای منطقه‌ای پینگ، وی راهی عربستان و ایران خواهد شد. روابط میان ایران و عربستان به‌تازگی و به‌دنبال اعدام شیخ نمر، روحانی مبارز شیعه، در عربستان و در نتیجه آن، حمله برخی افراد تندرو به سفارتخانه و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد متشنج شده است.


چانگ مینگ معاون وزیر امورخارجه چین پیشتر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران درباره تنش در روابط میان ایران و عربستان گفته بود: «چین طرف هیچ‌یک از این کشورها را نمی‌گیرد و تاکید می‌کند که باید همواره موضعی متوازن و متعادل در این موارد اتخاذ کرد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته