دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1400 - 20:29

بیانیه گروه‌های فلسطینی درباره تصمیم انگلیس علیه حماس

گروه‌های فلسطینی در غزه‏‏، نشستی را برای بررسی پیامدهای تروریستی خواندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» از سوی انگلیس برگزار و بیانیه‌ای را صادر کردند.
کد خبر : 622487
حماس

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، گروه‌های فلسطینی در غزه، روز شنبه نشستی را برای بررسی پیامدهای تروریستی خواندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» از سوی انگلیس برگزار کردند.


گروه‌های فلسطینی صبح روز شنبه مصادف با ۲۰ نوامبر ۲۰۲۱ م نشست فوری برای بررسی تصمیم خطرناک انگلیس در تروریستی خواندن جنبش حماس برگزار کردند.


گروه‌های فلسطینی این تصمیم انگلیس را تجاوزی بزرگ به حق ملت فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگری و تجاوزی بر شمردند که ده‌ها سال است (رژیم اشغالگر) در حق ملت فلسطین روا می‌دارد.


این گروه‌ها در بیانیه پایانی این نشست بر نکات زیر تاکید کردند:


۱ – همه ملت فلسطین با تمامی نیروها و نهادهایش به صورت یکپارچه تصمیم دولت انگلیس در تروریستی خواندن جنبش حماس را رد و محکوم می‌کند، و ما نیز این تصمیم را مقدمه و چراغ سبزی برای دولت اشغالگر (صهیونیست) می‌دانیم تا به تجاوزها و جنایت هایش در حق ملت فلسطین ادامه دهد، همچنین تاکید می‌کنیم که مسئولیت این امر بر عهده دولت انگلیس است.


۲ – نسبت به پیامدهای این تصمیم هشدار می‌دهیم، و آن را هدف قرار دادن و آمادگی مستقیم برای ملت فلسطین و نادیده گرفتن حق قانونی اش در مبارزه برای رهایی از اشغالگری تلقی می‌کنیم.


گروه‌های فلسطینی در ادامه این تصمیم را ادامه سیاست استعماری انگلیس بر شمردند و تاکید کردند دولت انگلیس بار دیگر خود را در موضعی همسو با دولت فاشیستی و نژادپرست رژیم اشغالگر قرار می‌دهد، این در حالی است که شایسته بود موضع اکثریت مردم انگلیس را در مخالفت با اشغالگری و جنایات آن در نظر می‌گرفت. از این رو لازم است دولت این کشور به صورت فوری از تصمیم خود بازگردد و قبل از اینکه دیر شود آن را با اقداماتی عملی جایگزین کند تا جنایت تاریخی خود را در بیانیه شوم بالفور جبران کند.


بیشتر بخوانید:


دبیرخانه کنفرانس حمایت از فلسطین: تروریستی خواندن حماس بزدلانه است


نفوذ در خانه بنی‌گانتز تنها از عهده حرفه‌ای‌ها بر می‌آید/ آغازی بر پایان برتری امنیتی-نظامی اسرائیل


این گروه‌ها همچنین از پارلمان انگلیس خواستند، از این تصمیم منصرف شود و پارلمان این کشور در رای گیری مورد انتظار در روزهای آینده آن را به تصویب نرساند.


۳ – تاکید می‌کنیم که جنبش مقاومت اسلامی «حماس» بخشی اصیل از بافت جامعه فلسطین و جزئی اصیل از ساختار اقدام ملی آزادیبخش مردم فلسطین است و مردم ما به هیچ طرفی اجازه آسیب رساندن به هیچ یک از اجزای آن را نخواهند داد.


۴ – از توده‌های ملت فلسطین می‌خواهیم تا این تصمیم ظالمانه را رد کنند، و وحدت و انسجام خود را در سطوح مختلف برای بی اثر کردن آن و خنثی کردن پیامدهای آن حفظ کنند.


۵ - ما از گروه‌های بیدار و همه آزادگان و همبستگان با ملت فلسطین در سراسر جهان می‌خواهیم، در یک حرکت مردمی در مقابل سفارت خانه‌های انگلیس دست به تظاهرات بزنند.


همچنین از مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اتحادیه کشورهای عربی، سازمان کنفرانس اسلامی و همه دوستداران عدالت در جهان می‌خواهیم این قطعنامه را رد کرده و قاطعانه با آن به مقابله برخیزند.


۶ – گروه‌های فلسطینی در پایان از آغاز یک سلسله اقدامات ملی، مردمی و قانونی علیه این تصمیم انگلیس و برگزاری یک کنفرانس ملی و مردمی جامع در رد این تصمیم و محکومیت آن در روزهای آینده خبر دادند.


انتهای پیام/۴۱۲۹/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته