دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

مدرس بین‌المللی قایقرانی: اردوی مشترک با مجارستان به سود ایران است/ شانس کمی در المپیک ریو دارید

جاباسانتو مدرس بین‌المللی قایقرانی گفت: رشته کانوئینگ تنها یک سهمیه المپیکی در قاره آسیا دارد که با این شرایط ایران شانس کمی برای گرفتن تک سهمیه آسیا دارد.
کد خبر : 62202

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، جاباسانتو مدرس بین‌المللی قایقرانی از کشور مجارستان و عضو فدراسیون جهانی کانوئینگ به درخواست غلامرضا امینی، رییس فدراسیون قایقرانی به منظور تدریس و آموزش سه روزه به ایران آمد.


وی در خصوص وضعیت قایقرانی به ویژه رشته کانوئینگ در ایران گفت: «ایران برای توسعه کانوئینگ بسیار تلاش کرده‌ است به طوری که میزبانی قهرمانی آسیا را هم برعهده گرفت. به طور کلی وضعیت رشته قایقرانی کانوئینگ در کشور ایران در حال پیشرفت است.»


این مربی بین المللی قایقرانی در مورد کلاس های آموزش مربیگری در ایران خاطرنشان کرد: «به طور کلی سه سطح کلاس مربیگری کانوئینگ در جهان وجود دارد که این دوره سطح دوم این کلاس هاست. در این دوره 60 مربی حضور دارند و در پایان دوره فدراسیون جهانی از شرکت کنندگان امتحانی می‌گیرد که پس از قبولی مدرک بین المللی به آنها اعطا می کنند.»


وی درباره اردوهای مشترک بین دو کشور ایران و مجارستان اظهار کرد: «خوشبختانه وضعیت قایقرانی و کانوئینگ در مجارستان بسیار توسعه یافته است. بنابراین به سود ایران است که از مربیان این کشور استفاده کند و اردوهای مشترکی با قایقرانان داشته باشند.»


مربی قایقرانی مجارستانی درمورد وضعیت قایقرانی ایران درمسابقات خارجی و به ویژه المپیک ریو خاطرنشان کرد: «من در مورد سایر رشته‌های قایقرانی اطلاعاتی ندارم اما رشته کانوئینگ قایقرانی تنها یک سهمیه المپیک برای آسیا دارد که با این شرایط ایران شانس کمی در المپیک ریو دارد. در حال حاضر تنها یک بانوی قایقران در پارالمپیک از طرف ایران شرکت می کند که امیدوارم نتیجه خوبی به دست بیاورد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: غلامرضا امینی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب