دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شهردار تهران: نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار می‌شود

با وجود اظهارات متناقض مسئولان طی سال‌های اخیر که آینده نمایشگاه کتاب تهران را مبهم و غیرقابل پیش‌گویی تبدیل کرده بود، شهردار تهران صراحتا از میزبانی شهر آفتاب در نمایشگاه کتاب بیست و نهم خبر داد.
کد خبر : 62199

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، محمدباقر قالیباف در مراسم اففتاحیه نمایشگاه یادیارمهربان که امروز (دوشنبه 29 دی‌ماه) برگزار شد، صراحتا از برگزاری نمایشگاه کتاب سال آتی در شهر آفتاب خبر داد.


وی در سخنان خود اظهار داشت: «با توافق انجام شده اولیه، بین شهرداری و وزارت ارشاد، مقرر شد که نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود.»


البته نظر به پیشینه اظهارنظر مسئولان مختلف در دوره‌های قبلی، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته تا شورای شهر تهران و شهرداری، بارها اعلان‌های صریح در این زمینه، بی‌نتیجه مانده و نمایشگاه کتاب تهران همچنان در مصلی تهران برقرار مانده است.


آخرین بار شهردار تهران قول تجهیز محل نمایشگاهی به شهر آفتاب و تخصیص هزینه‌های لازم برای تکمیل آن تا سال آینده را داده و گفته بود: «مجموعه‌های واقع در تپه‌های عباس‌آباد متراژی حدود ۶۵ هزار متر مربع دارند که برای نمایشگاه کتاب می‌تواند تا سقف دو برابر هم افزایش پیدا کند. شهرداری برای حل این چالش‌های آماده است و امیدواریم با همکاری دیگر نهادهای مرتبط بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب را در محلی مناسب برگزار کنیم.»


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز 14 تیرماه در بازدید از نمایشگاه قرآن کریم که در باغ کتاب و باغ موزه برگزار می‌شود، تصمیم نهایی خود را صریحا اعلام کرد: « شهردار تهران قول آماده سازی 130 هزار متر مربع از باغ کتاب و باغ موزه را به ما داده اند. بنابراین سال آینده علاوه بر نمایشگاه قرآن، بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز به این مکان منتقل می شود.»


براین اساس باید دید اظهار نظر تازه شهردار تهران، آیا استقرار نمایشگاه کتاب بیست و نهم در شهر آفتاب محقق می‌شود یا این در همچنان بر همان پاشنه خواهد چرخید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته