دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1400 - 14:02
محمدمهدی نایبی در هشتمین کنفرانس ملی رادار و سامانه‌های مراقبتی ایران:

کشور اگر صرفاً در زمینه نظامی رشد کند برقرار نمی‌ماند

رئیس کمیته دائمی کنفرانس ملی رادار و سامانه‌های مراقبتی گفت: کشور اگر صرفاً در زمینه نظامی رشد کند برقرار نمی‌ماند.
کد خبر : 621911
واحد یادگار



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدمهدی نایبی، رئیس کمیته دائمی کنفرانس ملی رادار و سامانه‌های مراقبتی ایران در هشتمین کنفرانس که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزار شد، گفت: اولین کنفرانس در سال ۸۱ در دانشگاه صنعتی شریف، پس از آن در دانشگاه خواجه نصیر و امام حسین (ع) با فواصل متعددی برگزار شده است، برگزاری این همایش در سال ۹۶ با اقتباس از کنفرانس برق بوده و کمیته دائمی اساسنامه‌های آن‌را تهیه و تدوین کرد.


نایبی اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی با توجه به شرایط موجود، عدم فروش ادوات و تجهیزات نظامی مشکلات فراوانی داشتیم که به لطف الهی، راهنمایی مقام معظم رهبری و وجود جوانان متخصص در امورات نظامی به خودکفایی رسیده‌ایم. یک کشور برقرار نمی‌ماند اگر صرفاً در زمینه نظامی رشد کند، باید در زمینه‌های دیگر از جمله فرهنگی، آموزشی و اقتصادی نیز رشد داشته باشد.


رئیس کمیته دائمی کنفرانس ملی رادار و سامانه‌های مراقبتی ضمن تشکر از حامیان مادی و معنوی این کنفرانس، گفت: این کنفرانس با حمایت ارگان‌ها، سازمان‌های لشکری و کشوری نیروی دریایی سپاه و ارتش صاایران صاشیراز هوا و فضای سپاه شرکت رستافن و همچنین حامیان معنوی از جمله مجله رادار دانشگاه امام حسین (ع)، Isc ، IEEE، و سیویلیکا مورد حمایت قرار گرفتند.


در ادامه سالمیان جانشین مدیرعامل صاایران با اشاره به رشد متوازن همگرا و برنامه در زمینه رادار و سامانه‌های مراقبتی در ۲۰ سال گذشته، گفت: با وجود مشکلات بسیار و تحریم‌های اساسی اما با همدلی و تعامل جوانان این مرز و بوم به جایگاه بالایی رسیده‌ایم و ارکان اساسی برای رسیدن به این جایگاه، بهره‌برداری بوده است، دغدغه‌ها شامل اادوات و تجهیزات، ورود سرفصل‌های رادار به دانشگاه‌ها، تعلیم و آموزش جوانان به‌صورت علمی بوده که خروجی آن‌را در صنعت شاهد هستیم.


جانشین مدیرعامل صاایران گفت: این شرکت در صدد توسعه و دستیابی به فناوری‌های نوظهور و بدیع با همکاری اساتید دانشگاه‌ها از طریق ایجاد آزمایشگاه مشترک، قرارداد همکاری با لحاظ نمودن مالکیت فکری و معنوی و با امکان بهره‌گیری از حمایت مادی و معنوی موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاع، است.


سالمیان خاطرنشان کرد: با حمایت از دانشجویان برای انجام پایان‌نامه‌های دانشجویی در قالب طرح‌های مختلف، پروژه‌های نخبگی، کسری خدمت، فرصت‌های مطالعاتی اساتید به‌دنبال پروژه های فناورانه در قالب حمایت از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.


انتهای پیام/۱۱۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته