دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1400 - 17:48
کاخ کرملین خبر داد؛

سرمایه‌گذاری مشترک ایران و روسیه در پروژه‌های بزرگ

مسائل قره‌باغ و افغانستان بررسی شدکاخ کرملین  با صدور بیانیه‌ای با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی نوشت: گفت‌وگوها شامل جوانب اصلی همکاری‌های دوجانبه ازجمله اجرای پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری مشترک و مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا بود.
کد خبر : 621710
کرملین



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، کاخ کرملین با صدور بیانیه‌ای با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی نوشت: گفت‌وگوها شامل جوانب اصلی همکاری‌های دوجانبه ازجمله اجرای پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری مشترک و مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا بود.


در ادامه بیانیه کاخ کرملین آمده است: رئیس‌جمهور گفت‌وگویی دقیق در خصوص مسائل بین‌المللی حال حاضر داشت. وی اشاره کرد که عمدتاً به لطف تلاش‌های هماهنگ ایران و روسیه کشور سوریه حفظ و پایگاه اصلی تروریسم بین‌المللی از بین رفته است. هر دو عزمشان نسبت به تداوم هماهنگ کردن تلاش‌ها برای حل‌وفصل مسئله سوریه از جمله در چارچوب روند آستانه را ابراز کردند.


کاخ کرملین در ادامه نوشت: شرایط پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیز مورد توجه قرار گرفت. روسیه و ایران از اجرای جامع این توافق در چارچوب هماهنگ شده اولیه حمایت می‌کنند. ولادیمیر پوتین همچنین نسبت به سازنده بودن مذاکرات آتی ابراز امیدواری کرد.


بیشتر بخوانید:


رئیسی در تماس تلفنی «پوتین» : هیچ‌گونه تغییر در ژئوپلتیک منطقه را بر نمی‌تابیم/ برای لغو همه تحریم‌ها جدی هستیم


در این بیانیه همچنین آمده است: طی تبادل‌نظر پیرامون وضعیت افغانستان، سران دو کشور بر آمادگی خود نسبت به تقویت صلح و ثبات در آنجا اشاره کردند. رئیس‌جمهور روسیه به همتای خود در خصوص ارسال قریب‌الوقوع کمک‌های بشردوستانه روسیه - که شامل غذا و کالای اساسی می‌شود - به کابل خبر داد.


کاخ کرملین در انتهای این بیانیه نوشت: مسئله دیگر این گفت‌وگو موضوع ناگورنو-قره‌باغ بود. ولادیمیر پوتین در خصوص اقدامات روسیه برای تضمین آتش‌بس، رفع انسداد ارتباطات اقتصادی و حمل‌ونقل و تثبیت زندگی آرام در منطقه صحبت کرد. توافق شد که تماس‌ها میان دو کشور در سطوح مختلف ادامه یابد.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته