دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1394 - 10:22

نواز شریف: میانجی‌گری میان ایران و عربستان کاری مقدس است/ تهران و ریاض از میانجی‌گری استقبال کرده‌اند

نخست‌وزیر پاکستان که به تهران سفر کرده بود، روز گذشته (سه‌شنبه) در دیدار با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد میانجی‌گری برای کاهش تنش میان ایران و عربستان را مطرح کرد.
کد خبر : 62171

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه داون چاپ پاکستان، نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان گفت: «تهران و ریاض از موضوع میانجی‌گری استقبال کرده‌اند.»


وی افزود: «رهبران هر دو کشور از تلاش‌ ما برای کاهش تنش‌ها قدردانی کردند. من واکنش مثبتی گرفته‌ام و دلگرم شده‌ام. این کار وظیفه‌ای مقدس است.»


روز گذشته (سه‌شنبه) علاوه بر دیدار نواز شریف با حسن روحانی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و حسین دهقان وزیر دفاع، راحل شریف وزیر دفاع پاکستان با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد.


نخست‌وزیر پاکستان با بیان اینکه گام بعدی آن است که ایران و پاکستان نمایندگانی ویژه برای پیگیری روند میانجی‌گری تعیین کنند، تاکید کرد: «از ریاض نیز خواسته شده است تا شخصی را برای این موضوع معرفی کند.»


تلاش‌ پاکستان در حالی‌ است که عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، به‌تازگی در مقاله‌ای در روزنامه نیویورک‌تایمز گفت که کشورش قربانی تروریسم از سوی حامیان ایران شده است.


پیشتر، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان، در همان روزنامه در یادداشتی نوشته بود: «عربستان سعودی به‌دنبال برهم زدن توافق هسته‌ای و تشدید تنش‌ها در منطقه است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته