دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1400 - 20:35

از تعمیر موتورخانه شوفاژ تا نصب شومینه در فصل سرما را فراموش نکنید

هر سال با آمدن فصل سرما و نیاز به راه‌اندازی مجدد موتورخانه، باید سرویس و تعمیرات لازم جهت بهبود کیفیت گرمارسانی انجام گیرد.
کد خبر : 621472
image-20211115203238-1.jpeg



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا هر ساختمان و بنایی برای تامین گرمای مورد نیاز خود، سیستم گرمایشی خاصی دارد. اگر قرار است هر واحد آپارتمانی با رادیاتور و شوفاژ گرم شود، حتما فضای خاصی برای مدیریت سیستم لوله‌کشی و آب‌رسانی آنها مورد نیاز است که تحت عنوان موتورخانه شناخته می‌شود. در واقع موتورخانه مکان به‌خصوصی است که تجهیزات لازم مانند دیگ، پمپ، مشعل، لوله‌ها و دیگر اجزای مورد نیاز را در بر می‌گیرد و معمولا در پارکینگ و طبقه زیر همکف هر بنایی قرار دارد تا کمترین سروصدا به واحدها برسد.


هر سال با آمدن فصل سرما و نیاز به راه‌اندازی مجدد موتورخانه، باید سرویس و تعمیرات لازم جهت بهبود کیفیت گرمارسانی انجام گیرد. به همین دلیل خیلی از افراد در این فصل به دنبال تعمیرکار شوفاژ یا نصاب بخاری و شومینه هستند که کار نصب و سرویس این سیستم ها را برایشان انجام دهد. زیرا یکی دیگر از سیستم‌های گرمایشی برای خانه‌ها، انواع شومینه است. شومینه‌های گازی نیاز به دودکش و محفظه مخصوص جهت خروج گاز حاصل از احتراق و سوختن آتش دارند. ولی شومینه‌های برقی را می‌توان بدون نیاز به ساختار خاصی در خانه نصب کرد. در هر صورت نصب شومینه از هر مدلی که باشد، باید با احتیاط و رعایت نکات ایمنی انجام شود تا خطری افراد ساکن خانه را تهدید نکند. اگر قرار باشد برای تعمیر موتورخانه شوفاژ و نصب شومینه اقدام کنید، اولین قدمی که برمی‌دارید چیست؟


از تعمیر موتورخانه شوفاژ تا نصب شومینه در فصل سرما را فراموش نکنید



تعمیر موتورخانه شوفاژ با استادکار حرفه ای


یکی از اجزای اصلی هر موتورخانه‌ای دیگ است. در این محفظه، آب ورودی با سوختن مواد سوختی گرما می‌بیند. مبدل‌های حرارتی یا مشعل‌ها هم وظیفه تبدیل حرارت را برعهده دارند. اکنون حرارت تولید شده توسط اجزای دیگر و با کمک لوله‌های اتصال به ورودی هر واحد انتقال می‌یابد. از آنجایی‌که آب شهری ناخالصی دارد و با جوشیدن و حرارت دیدن، املاح آن ته‌نشین می‌شودَ، امکان گرفتگی و به وجود آمدن رسوب در دیگ موتورخانه و دیگر اجزا وجود خواهد داشت. به همین دلیل است که با سرویس‌های دوره‌ای باید برای رسوب‌زدایی و تمیز کردن اجزای موتورخانه اقدام کرد. برای کاهش هدررفت انرژی بهتر است عایق‌بندی اجزای موتورخانه را هم در دستور سرویس‌های منظم قرار دهید. قطعا انجام این امور نیاز به متخصص و افراد باتجربه در این زمینه خواهد داشت. پس برای استفاده از خدمات تعمیر موتورخانه استادکار،‌ سرویس دوره‌ای و تعمیرات لازم را به کارشناسان حرفه‌ای اپلیکیشن استادکار بسپارید و از بهبود سیستم گرمایشی خود مطمئن باشید.


از تعمیر موتورخانه شوفاژ تا نصب شومینه در فصل سرما را فراموش نکنید



از نصب شومینه تا تعمیر بخاری گازی با استادکار


شومینه‌های گازی یکی از سیستم‌های گرمایشی پرطرفدار به شمار می‌روند که علاوه بر تامین گرمای مورد نیاز، در زیبایی دکوراسیون منزل نیز نقش به‌سزایی ایفا می‌کنند. شومینه اغلب در نشیمن و پذیرایی خانه و فضای مرکزی نصب می‌شود و قادر است گرمای زیادی را در فضای خانه پخش کند. از آنجایی‌که این سیستم با شعله مستقیم در ارتباط است، نیاز به دودکش و محفظه خروج گازهایی مانند مونوکسیدکربن حاصل از احتراق دارد تا کیفیت هوای درونی را کاهش ندهد. به همین دلیل باید برای نصب شومینه گازی از کارشناسان حرفه‌ای و خبره کمک گرفت.


البته مدل‌های به‌روزتر شومینه‌ها تحت عنوان شومینه‌های برقی نیز طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند که اغلب از شعله‌های مصنوعی و با کمک سیستم برق خانه را گرم می‌کنند. شعله‌های نمایش‌داده شده در شومینه برقی بیشتر جنبه تزیینی دارند و با آتش در ارتباط نیستند. فارغ از نوع شومینه انتخابی، داشتن تخصص کافی خیالتان را راحت می‌کند که همه‌چیز سر جایش قرار دارد. برای ثبت سفارش خدمات نصب شومینه استادکار کافیست به نیروهای خبره و باتجربه اپلیکیشن استادکار در این زمینه اعتماد کنید.



اپلیکیشن استادکار کنار شماست


از آنجایی‌که قرار است خانه محل امنی برای شما باشد، باید بتواند نیازهای اولیه را برآورده کند. تامین گرما در سرما یکی از مواردی است که در بهبود کیفیت زندگی تاثیر مستقیم می‌گذارد. چه موتورخانه و پکیج گرما را به خانه‌تان هدیه می‌کند و چه شومینه و بخاری گاز، باید برای تعمیر و سرویس آنها دست به کار شد. متخصصین تعمیرات تاسیسات و سیستم های گرمایشی استادکار همه روزه حاضرند تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهند. اپلیکیشن استادکار به‌عنوان مرجع آنلاین خدمات در تهران و کرج، دسترسی به متخصصان را آسان می‌کند و می‌توانید به راحتی خدمات مورد نیاز خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنید.


در حال حاضر استادکار در تهران و کرج فعال است و به زودی به شهرهای بزرگ همچون تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز، پردیس و... نیز وارد خواهد شد. اگر ساکن این شهرها هستید، منتظر استادکار باشید.



انتهای پیام/ر/۴۱۲۷




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته