دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1394 - 11:27

در آخرین مناظره دموکرات‌ها قبل از انتخابات درون حزبی: اتهام‌زنی ساندرز و کلینتون به یکدیگر

دو نامزد پیشتاز حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیشب در مناظره‌‌ای پرتنش اتهامات مختلفی را علیه یکدیگر مطرح کردند.
کد خبر : 62116

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، در چهارمین و مناقشه‌برانگیز‌ترین مناظره انتخاباتی نامزدهای دموکرات که دیشب برگزار شد، برنی ساندرز با حمله به هیلاری کلینتون، نامزد پیشتاز این حزب، وی را به جلب رضایت وال استریت و فهم نادرست مواضع وی در زمینه بهداشت و درمان و کنترل سلاح متهم کرد.


در حالی که موقعیت ساندرز در نظرسنجی‌های جدید بهتر شده، این دو نامزد در حال رقابتی نفسگیر هستند تا به عنوان نامزد نهایی حزب متبوع خود در انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری آمریکا با نامزد اصلی جمهوری‌خواهان به رقابت بپردازند. ساندرز خود را به عنوان فردی با مواضع متفاوت از هم‌حزبی‌هایش و کسی که یک انقلاب سیاسی را رهبری خواهد کرد به تصویر کشیده، در حالی که کلینتون بر تجربه خود و ادامه راه باراک اوباما سرمایه‌گذاری کرده است.


در آخرین مناظره درون حزبی که قبل از آغاز رقابت‌ها در ایالت آیوا در روز اول فوریه برگزار می‌شود، کلینتون سوالاتی را در مورد مواضع سوسیالیستی ساندرز در خصوص وال استریت، بهداشت و درمان و کنترل سلاح مطرح کرد.


ساندرز نیز به این سوالات متقابلا پاسخ داد و کلینتون را به عنوان مدافع وضعیت فعلی و فردی که صدها هزار دلار پول بابت سخنرانی به عنوان وزیر امور خارجه سابق آمریکا از حامیانش در وال استریت دریافت کرده معرفی کرد.


سناتور ایالت ورمونت گفت: «من از بانک‌های بزرگ پول نمی‌گیرم. من از گلدمن ساکس بابت سخنرانی‌هایم چیزی دریافت نمی‌کنم... وقتی برخی افراد از وال استریت پول دریافت می‌کنند، برای من تردیدهای زیادی به وجود می‌آید.»


وی با اشاره به بهبود موقعیتش در نظرسنجی‌های ایالت‌های آیوا و نیوهمپشایر گفت که می‌تواند تعداد حامیانش را افزایش دهد و آفریقایی آمریکایی‌های بیشتری را به جمع حامیان خود بیافزاید.


ساندرز یادآوری کرد وقتی ستاد انتخاباتی وی کارش را شروع کرد، کلینتون در نظرسنجی ها 50 درصد از وی جلوتر بود.


هیلاری کلینتون نیز در این مناظره با تاکید بر اینکه برنامه اوباما را تکمیل خواهد کرد، ساندرز را به حمایت از قانون‌زدایی در بازار مالی در سال 2000 متهم کرد که یکی از علت‌های سقوط مالی آمریکا در سال 2008 بود.


کلینتون در ادامه ضمن دفاع از خود در برابر اتهامات ساندرز گفت: «وی (ساندرز) از رئیس‌جمهور اوباما به دلیل دریافت کمک از وال استریت انتقاد کرده است. در حالی که با رهبری اوباما کشور ما از رکود بزرگ خارج شد.»


کلینتون افزود: «سناتور ساندرز وی (اوباما) را ضعیف و ناامید کننده خواند. وی حتی در سال 2011 علنا به دنبال گزینه‌ای بود که در مقابل باراک اوباما مطرح شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب