دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1394 - 10:43

آزمایش ناموفق فرود «فالکون 9» آمریکا در اقیانوس آرام

شرکت ماهواره‌ای اسپایس ایکس آمریکا شب گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که آزمایش فرود راکت فالکون 9 در سکوی شناور مستقر در اقیانوس آرام با شکست مواجه شد.
کد خبر : 62115

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از به‌نقل از روزنامه رای‌الیوم، شرکت ماهواره‌ای اسپایس ایکس آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «راکت فالکون 9 پس از پرتاب به‌وسیله ماهواره فرانسوی آمریکایی جیسون 3 که با هدف کنترل و نظارت متغیرهای محیطی در اقیانوس آرام مستقر شده است، نتوانست به‌طور دقیق در مسیر مشخص شده فرود آید و به‌دنبال انفجار، خسارت‌هایی بر جای گذاشت.


این شرکت پیشتر اعلام کرده بود که راکت فالکون 9 به سختی وارد جو زمین شده است، ولی بعد از بررسی‌های بیشتر روی داده‌های به دست آمده این‌طور گزارش شد که ظاهرا یکی از پایه‌های راکت قفل نشده و در نتیجه کل سازه واژگون شده است.


امواج ایجاد شده در منطقه فرود این راکت طبق اعلام شرکت اسپیس ایکس ارتفاعی برابر با 3.5 تا 4.5 متر داشتند و احتمالا مشکلات به‌وجود آمده در فرود نیز تا حدودی به خاطر وجود این امواج بوده است.


این سومین باری بود که شرکت آمریکایی نتوانست با موفقیت راکت خود را به صورت عمودی روی یک سکوی شناور فرود بیاورد. در دو مرتبه گذشته که چنین تلاشی به‌وسیله اسپیس ایکس انجام شده بود، راکت منفجر شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته