دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1400 - 11:01

۱۶ قانون‌گذار انگلیسی خواستار لغو اعدام یک محقق در عربستان شدند

نمایندگان پارلمان انگلیس از وزیر خارجه این کشور خواستند تا عربستان را برای لغو حکم اعدام یک محقق سعودی تحت‌فشار قرار دهد.
کد خبر : 621062
پارلمان انگلیس



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از دیلی میل، قانون‌گذاران انگلیسی از دولت لندن خواسته‌اند تا عربستان سعودی را برای لغو حکم اعدام یک محقق دانشگاه مسلمان که در حبس قرار دارد، تحت‌فشار بگذارد.


۱۶ قانون‌گذار از لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس خواستند تا «اعتراض فوری» را به عربستان سعودی ارائه کند و از پادشاهی این کشور بخواهد حسن فرحان المالکی را اعدام نکند.


قانون‌گذاران همچنین از تراس خواستند که فوراً با همتای سعودی خود، فیصل بن فرحان آل سعود، تماس بگیرد تا اطمینان حاصل شود که اتهامات مالکی رفع شده و این دانشمند و مورخ سعودی به دلیل مقالات و کتاب‌های منتشر شده‌اش اعدام نخواهد شد.


مقامات سعودی در سال ۲۰۱۷ مالکی را دستگیر کردند و اتهاماتی مانند "مصاحبه با رسانه‌های غربی" و "داشتن کتب غیرمجاز" علیه وی مطرح کردند. دادگاه کیفری تخصصی عربستان سعودی او را به ۱۴ اتهام مختلف متهم کرده است. دادستان‌های عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹ به دنبال مجازات اعدام برای او بودند.



US Rep. Ilhan Omar (D-MN) (L) talks with Speaker of the House Nancy Pelosi (D-CA) during a rally with fellow Democrats before voting on H.R. 1, or the People Act, on the East Steps of the US Capitol on March 08, 2019 in Washington, DC. (AFP photo)

حسن فرحان المالکی، محقق سعودی که به اعدام محکوم شده است.


سپتامبر گذشته، یک سازمان حقوق بشر نگرانی جدی خود را در مورد سهل‌انگاری عمدی پزشکی علیه مخالفان سیاسی که در مراکز بازداشت سراسر عربستان سعودی نگهداری می‌شوند، ابراز کرد.


سازمان حقوق بشری سناد که از حقوق سیاسی و مدنی در عربستان سعودی دفاع، نقض حقوق بشر را رصد می‌کند و آن‌ها را به افکار عمومی و سازمان‌های بین‌المللی ارائه می‌دهد، اعلام کرده است که مقامات سعودی عمداً زندانیان را به‌عنوان بخشی از سیاست سوء استفاده و قتل خاموش، عمداً از درمان محروم می‌کنند.


انتهای پیام/۴۱۰۶/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته