دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1394 - 09:39

سه زندانی آمریکایی آزاد شده در ایران وارد آلمان شدند

سه زندانی آمریکایی که روز گذشته (یکشنبه) از ایران آزاد شده بودند، بامداد امروز دوشنبه وارد آلمان شدند و مقام‌های امنیتی بلافاصله این افراد را برای انجام برخی معاینات پزشکی به پایگاهی نظامی منتقل کردند.
کد خبر : 62102

به‌ گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، سه زندانی آمریکایی در جریان روند تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا آزاد شدند و قرار شده بود که آن‌ها پس از ورود به آلمان به پایگاه نظامی آمریکا مستقر در منطقه‌ای در آلمان منتقل شوند.


پیشتر یکی از افراد خانواده‌ زندانیان در صفحه شخصی‌اش در توییتر نوشته بود: «هواپیمای حامل سه زندانی آزاد شده (از ایران) وارد فرودگاه سوئیس شد.»


این موضوع را یکی از مقام‌های وزارت امورخارجه آمریکا نیز تایید کرد.


جیسون رضاییان خبرنگار ایرانی‌آمریکایی روزنامه واشنگتن‌پست، امیر حکمتی آمریکایی ایرانی‌تبار و سعید عابدینی کشیش مسیحی ایرانی‌آمریکایی که چند سالی را به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت بودند، در جریان تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن، آزاد و به ژنو سوئیس منتقل شدند. آن‌ها پس از رسیدن به سوئیس به‌وسیله هواپیمای دیگری به پایگاه نظامی آمریکا در آلمان منتقل شدند.


یکی از مسئولات کاخ سفید روز گذشته (یکشنبه) بدون ارائه جزئیاتی، گفته بود: «متئو تریویتیک دانشجوی آمریکایی نیز از جمله افراد آزاد شده است، ولی ارتباطی به تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا ندارد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته