دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1400 - 16:05

ویژگی‌های سامانه موشکی جدید اس-۵۵۰ روسیه اعلام شد

روسیه به‌تازگی ویژگی‌های سامانه موشکی پدافند هوایی اس-۵۵۰ را اعلام کرده است که قادر به هدف قرار دادن موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای است.
کد خبر : 620936
اس-550



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، دو منبع مطلع در مجتمع صنایع دفاعی روسیه اعلام کرده‌اند که سامانه جدید موشکی ضد هوایی اس ـ ۵۵۰ که بر اساس سامانه اس-۵۰۰ (پرومتئوس) ساخته می‌شود، اولین سامانه متحرک ضد موشکی و دفاع ضد فضایی جهان خواهد شد که قادر به نابودی مؤثر بالستیک بین‌قاره‌ای است.


در حال حاضر، روسیه و ایالات‌متحده دارای سامانه‌های دفاع موشکی هستند که قادر به سرنگونی کلاهک‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما هستند اما این موشک‌های ضد بالستیک در مواضع زیرزمینی مستقر هستند.


این منابع گفته‌اند: «سیستم متحرک جدید به‌عنوان نوعی از سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ در حال ساخت است و برای اجرای مأموریت‌های دفاع ضد موشکی و ضد فضایی در نظر گرفته‌شده اما قابلیت‌های آن برای ره‌گیری کلاهک‌های موشک‌های بالستیک با بردهای مختلف و در درجه اول قاره‌پیما همچنین تسلیحات تهاجمی فضایی نسبت به اس-۴۰۰ و اس-۵۰۰ و همچنین سیستم‌های دفاع موشکی آمریکایی "تاد" و "ایجس" با موشک "اس.ام-۳ بلاک ال.ال.بی" به‌مراتب بالاتر خواهد بود.


به گفته این منابع کار ساخت سامانه جدید در مرحله پیشرفته قرار دارد.


انتهای پیام/۴۱۵۵/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته