دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1400 - 12:06
رئیس ستاد ارتش انگلیس:

خطر وقوع جنگ میان غرب با روسیه به بالاترین میزان خود رسیده است

یک فرمانده ارشد انگلیسی مدعی شد که به دلیل اقدامات ثبات‌زدای روسیه، خطر شعله‌ور شدن آتش جنگ میان کشورهای غربی و روسیه به بالاترین میزان خود در دهه‌های اخیر رسیده است.
کد خبر : 620845
نیک کارتر

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، «نیک کارتر»، رئیس ستاد ارتش انگلیس استدلال کرد که به دلیل تشدید تنش‌ها بین غرب و روسیه، خطر وقوع یک جنگ ناخواسته در حال حاضر به بالاترین میزان در دهه‌های اخیر رسیده است.


این ژنرال ارشد انگلیسی در مصاحبه با رادیو تایمز اظهار کرد که انگلیس و بقیه کشورهای جهان «در دنیایی بسیار رقابتی‌تر از ۱۰ یا ۱۵ سال پیش هستند.»


کارتر همچنین به بسیاری از ابزارها و سازوکارهای دیپلماتیک سنتی» مربوط به دوران جنگ سرد اشاره کرد که به گفته او «دیگر وجود ندارند».


کارتر در پاسخ به این سؤال که آیا تنش‌های غرب با روسیه و خطر جنگ در حال حاضر بیشتر از هر برهه‌ای در زندگی او بوده است، پاسخ مثبت داد و افزود: «در گذشته مشکلاتی همچون جهان دوقطبی و دو بلوک اتحاد جماهیر شوروی و غرب وجود داشت اما اکنون در دوره‌ای هستیم که جهان چند قطبی‌تر است.»


کارتر سپس مدعی شد که روسیه آماده است تمام تلاش خود را برای تضعیف اروپای غربی و آمریکا با سوءاستفاده از کوچاندن انبوه مهاجران و ایجاد اختلال در تأمین گاز اروپا، به کار بندند.


انتهای پیام/۴۱۰۶/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب