دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مشاور معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره یاد یار مهربان به سایر مقاطع تحصیلی تعمیم داده شود/ ارتقای سرانه مطالعه دانش‌آموزان با یاد یار مهربان

مشاور معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیشنهاد اینکه جشنواره یاد یار مهربان به سایر مقاطع تحصیلی تعمیم داده شود، گفت: این موضوع می تواند به نوعی سرانه مطالعه بین دانش آموزان را ارتقا دهد.
کد خبر : 62056

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از «شهرنوشت» نیکنام حسین پور با بیان اینکه تبدیل شدن شهرداری از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی یک گام به جلو است، اظهار کرد: شهرداری در حوزه‌های اجتماعی فعالیت‌هایی انجام داده و در حوزه فرهنگ به موضوع کتاب و کتابخوانی روی آورده است، به طوری که می‌‌توان گفت نقشه راه شهرداری قابل تقدیر است.


وی درباره اینکه در برگزاری جشنواره یاد یار مهربان به دانش آموزان به صورت مستقیم نگاه شده و موضوع کتابخوانی آنها نیز مطرح است، ادامه داد: این امر می‌تواند به نوعی سرانه مطالعه بین دانش آموزان را ارتقا دهد و اقدامی مثبت از سوی شهرداری محسوب می‌شود.


مشاور معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در نمایشگاه‌های یاد یار مهربان که سال‌های گذشته برگزار می‌شد کتاب‌ها توسط مدیران مدارس انتخاب می‌شد، خاطر نشان کرد: مشارکت دانش آموزان چندان مورد توجه نبود، اما در حال حاضر این جشنواره با مشارکت دانش آموزان همراه است که می‌تواند تبدیل به یک فرآیند شود.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه البته تداوم کاری جشنواره از برگزاری آن مهم تر است، عنوان کرد: بر این اساس باید تبادل کتاب صورت گیرد، آن را در طول سال در کتابخانه‌ها نیز به جریان انداخت و از مشارکت دانش آموزان به شکل های مختلف در این زمینه بهره‌مند شد.


حسین پور با تاکید بر اینکه مقطع تحصیلی انتخاب شده برای نخستین دوره جشنواره مناسب است، گفت: اما برای دوره‌های بعد لازم است و باید موضوع جشنواره به سایر مقاطع تحصیلی تعمیم داده شود و دانش آموزان دوره ابتدایی و دبیرستان نیز مدنظر قرار گیرند.


وی با بیان اینکه یکی از وظایف وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی در همین حوزه‌هاست تا اقداماتی برای افزایش سرانه مطالعه در کشور صورت گیرد، اظهار کرد: در این حوزه جلساتی نیز برگزار شده و به طور حتم از اقدام شهرداری در این خصوص حمایت خواهد شد.


مشاور معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از عوامل موثر در افزایش سرانه مطالعه ایجاد احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی در مردم دانست، اضافه کرد: درواقع ایجاد این احساس بسیار حائز اهمیت است و باید از سنین پایین مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته