دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1394 - 16:13

امشب؛ جدال نهایی کلینتون و ساندرز برگزار می‌شود

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که برنی ساندرز، فاصله خود را با بیل کلینتون دیگر نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاهش داده است.
کد خبر : 62045

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، کاهش فاصله بین هیلاری کلینتون و برنی ساندرز، دو نامزد دموکرات پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در نظرسنجی‌ها و افزایش تنش‌ها بین این دو نوید برگزاری یک مناظره داغ را در شب یکشنبه می‌دهد. این آخرین رویارویی ساندرز و کلینتون قبل از آغاز رقابت نامزدی ریاست جمهوری در آیوا در دو هفته آینده خواهد بود.


دو نامزد پیشتاز حزب دموکرات حملات علیه یکدیگر را در هفته گذشته شدت بخشیدند و بر سر موضوعاتی نظیر سلاح، بهداشت و درمان و وال‌استریت همدیگر را هدف انتقاد قرار دادند. این در حالی است که بر اساس نظرسنجی‌ها، ساندرز در حال کم کردن فاصله خود با کلینتون در ایالت‌های مهم است.


کلینتون، ساندرز و مارتین اومالی، فرماندار سابق مریلند، که عملکرد بدی در نظرسنجی‌ها داشته، امشب قرار است در چهارمین مناظره نامزدهای دموکرات رو در روی یکدیگر قرار بگیرند.


با توجه به مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا در روز شنبه، احتمالا مباحث سیاست خارجی نیز در مناظره امشب موضوع بحث خواهد بود.


نامزدهای جمهوری‌خواه مشکلی با آزادی زندانیان آمریکایی نداشته‌اند، اما اتنقادات خود علیه تمایل اوباما نسبت به توافق با تهران و به خصوص توافق هسته‌ای را تشدید کرده‌اند. ساندرز و کلینتون هر دو از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرده‌اند.


ساندرز، سناتور ایالت ورمونت، بر اساس نظرسنجی‌ها در ایالت ایوا، جایی که انتخابات درون‌حزبی قرار است در روز اول فوریه از آنجا شروع شود، از کلینتون جلوتر است. وی همچنین در ایالت بعدی‌ای که قرار است انتخابات در 9 فوریه در آنجا برگزار شود، یعنی نیوهمپشایر، از کلینتون پیش افتاده است.


با کم شدن فاصله این دو در نظرسنجی‌ها، کلینتون تحت فشار قرار گرفته است. وزیر امور خارجه سابق آمریکا ساندرز را به دلیل رای‌های مثبت سابقش به حمایت از معافیت قضایی تولیدکنندگان سلاح به باد انتقاد گرفته است؛ وی همچنین از ساندرز به دلیل درخواستش جهت ایجاد یک سیستم بهداشت و درمان پرداخت کننده هزینه‌ها انتقاد کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته