دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1400 - 12:27

خطرناک‌ترین قاتل افسران پلیس آمریکا مشخص شد

یک شبکه آمریکایی از مشخص شدن قاتل افسران پلیس آمریکا در خارج از ساعات مأموریت خبر داد.
کد خبر : 620040
پلیس آمریکا



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، شبکه خبری سی. بی. اس. نیوز با بیان اینکه از زمان آغاز همه‌گیری تاکنون بیش از ۵۰۰ افسر پلیس آمریکا جان‌باخته‌اند، نوشت: شایع‌ترین علت مرگ‌ومیر افسران پلیس در ایالات‌متحده نه درگیری‌های مسلحانه که کووید-۱۹ است.


به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری آمریکایی "سی. بی. اس. نیوز"، یک افسر در جورجیا و یک معاون کلانتر در کنتاکی به‌علاوه ده‌ها افسر مجری قانون تنها ماه گذشته بر اثر کووید-۱۹ جان باختند، که اکنون علت اصلی مرگ‌ومیر در میان افسران پلیس ایالات‌متحده است. اما با وجود آنکه در پی همه‌گیری کووید-۱۹، شمار افسران پلیسی که در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند بسیار بیشتر از افسران قربانی درگیری‌های مسلحانه است، بسیاری از نیروهای پلیس همچنان در برابر واکسیناسیون مقاومت می‌کنند.


این در حالی است که از غربی‌ترین ایالت آمریکا تا شرقی‌ترین آن، اتحادیه‌ها الزاماتی را تعیین می‌کنند که بر اساس آن باید افراد در برابر ویروس کرونا واکسینه شده باشند. هرچند که از زمان آغاز همه‌گیری تاکنون بیش از ۵۰۰ افسر پلیس در آمریکا در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.


امتناع از واکسیناسیون به‌ویژه در پی دستور «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر واکسیناسیون اجباری مراکز با دستکم ۱۰۰ کارمند، بیشتر شده و بسیاری از دادستان‌های کل کشور این فرمان اجرایی رئیس‌جمهوری را به چالش کشیده‌اند.


اما مخالفت با واکسیناسیون در حالی در جریان است که شمار افسران جان‌باخته کرونایی در آمریکا به‌صورت روزانه در حال افزایش است.


گزارش‌ها حاکی از آن است که دستکم ۲۱ افسر پلیس آمریکا تنها در ماه اکتبر (مهرماه) پس از ابتلا به ویروس در محل کار جان خود را از دست دادند.


بر اساس داده‌های صندوق یادبود افسران مجری قانون ملی، این ویروس در سال گذشته بیش از مجموع عوامل دیگر در سراسر کشور باعث مرگ افسران پلیس شده و کرونا شایع‌ترین علت مرگ‌ومیر حین وظیفه در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بوده است.


به گفته کارشناسان دلایلی که چرا نیروهای مجری قانون در برابر واکسینه شدن علیه کووید-۱۹ مقاومت می‌کنند، احساساتی را که در سراسر آمریکا ابراز می‌شود، منعکس می‌کند، که بیشتر ماهیت آن سیاسی است. اما به نظر می‌رسد دلیل اصلی این امر به‌ویژه در میان افسران پلیس بی‌میلی این قشر در برابر اقدامات اجباری باشد.


علاوه بر این، افسران پلیس به‌طور منظم با خطر روبرو هستند و همین امر سبب شده تا خطر ناشی از کووید-۱۹ را نادیده بگیرند.


«چاک وکسلر» مدیر اجرایی انجمن تحقیقات اجرایی پلیس در این خصوص می‌گوید: درحالی‌که بسیاری از افسران پلیس بر این باورند که به‌اندازه کافی جوان و سالم هستند تا از ابتلا به انواع عفونت‌ها جان سالم به در ببرند، برخی دیگر هم نمی‌خواهند به آن‌ها گفته شود که چه‌کاری انجام دهند.


به گفته وکسلر این تصور که دستورات نقض حقوق فردی است، بر نگرانی‌های سلامت و ایمنی عمومی غلبه کرده است.


بر اساس آخرین آمار منتشرشده تا به امروز بیش از ۴۷ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۷۷۶ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. نرخ کسانی که هر دو دز واکسن را در این کشور دریافت کرده‌اند ۵۸.۴ درصد اعلام شده است.


انتهای پیام/۴۱۰۶/




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته