دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1394 - 13:20

اظهار تعجب استاندار تهران از ردصلاحیت گسترده کاندیداهای انتخابات مجلس

استاندار تهران با بیان اینکه «تصور می‌کردم شمار ردصلاحیت‌ها رقم متعادل‌تری باشد»، گفت: انتظار این تعداد ردصلاحیت‌ها را توسط هیئت‌های نظارت بر انتخابات نداشتیم.
کد خبر : 61999

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، سید حسین هاشمی امروز ـ یکشنبه ـ در چهارمین دوره آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان تهران در بوستان علم و فناوری شهرستان پردیس اظهار کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند افرادی که نظام جمهوری اسلامی و حتی من را قبول ندارند در انتخابات شرکت کنند، باید افرادی با نظرات و سلایق مختلف برای انتخاب شدن وجود داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: وقتی رهبر فرزانه انقلاب فضای موردنظر برای انتخابات را اینگونه تبیین می‌کنند ما باید شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات را محقق کنیم.


هاشمی افزود: البته 20 روز زمان برای اعلام شکایت و بررسی دوباره صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آن‌ها احراز نشده باقیمانده است.


وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم فضا، فضای آلوده‌ای باشد. باید اجازه دهیم افراد مسئول در وزارت کشور با شورای نگهبان مذاکره کنند و افرادی که صلاحیت‌شان احراز نشده و احیانا حقی از آن‌ها ضایع شده است، در مدت 20 روز صلاحیت‌شان دوباره بررسی شود و به عرصه انتخابات بازگردند.


وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور حداکثری گفت: ایشان تأکید کردند کسانی که حتی نظام و من را قبول ندارند، رأی دهند. اما باید کسی وجود داشته باشد که مردم به او رأی دهند. هنگامی که رهبری فضا را این‌طور توصیف می‌کنند، باید تلاش کنیم که حقوق همه افراد رعایت شود.


استاندار تهران تأکید کرد: بر اساس جلسه‌ای که داشتیم، مقرر شد کسانی که حق‌شان بوده به جریان انتخابات برگردند و صلاحیت آن‌ها با تعامل و گفت‌وگو احراز شود.


وی خطاب به فرمانداران استان تهران نیز گفت: فرمانداران موظف هستند در انتخابات کاملا بی‌طرف باشند. بی‌تردید خواهان برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی هستیم تا از این طریق فرمایشات مقام معظم رهبری نیز محقق شود. قطعا برگزار کنندگان سعی ندارند طوری عمل کنند که شائبه حمایت فردی در ذهن‌ها ایجاد شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، این تخلف است و باید نسبت به آن پیگرد قانونی انجام شود.


وی ادامه داد: گزارشاتی به دست بنده رسیده که این گزارشات را به ستاد انتخابات اعلام کرده‌ام تا تذکرات لازم داده شود. قطعا اگر تخلف ادامه پیدا کند، برخورد قاطع انجام می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته