دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1400 - 16:32
شریعت‌مدار در اولین نشست خبری «تمدن نوین اسلامی» مطرح کرد؛

انتشار تاریخ علم و کشور با رویکرد اسلامی ضرورت دارد

رئیس بخش بین‌الملل شورای راهبردی دبیرخانه تمدن نوین اسلامی گفت: نیازمند انتشار تاریخ علم و کشور با رویکرد اسلامی هستیم.
کد خبر : 619855
تمدن اسلامی



شریعت‌مدار در اولین نشست خبری اعلام تشکیل دبیرخانه «تمدن نوین اسلامی» که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به اینکه بخش بین‌الملل با رصد، پیگیری و ارتباط باشخصیت‌ها، نهادها و فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه تمدن نوین اسلامی می‌پردازد، خاطر نشان کرد: علاوه بر همه دستاوردهای علمی که در جهان اسلام منتشرشده نیازمند آن هستیم که تاریخ علم و کشور را با رویکرد اسلامی منتشر کنیم.


وی افزود: آنچه تاکنون منتشرشده گذشته‌نگر بوده و کمتر آینده‌نگری داشته است. البته اخیرا احیای تمدن اسلامی و بخش‌هایی از تاریخ تمدن اسلامی مانند نقش فاطمیان که طراحی‌ این تمدن را بر عهده داشته‌اند، موردتوجه قرارگرفته است و درزمینهٔ تلاش‌ها و مطالعات آینده‌نگر با چاپ نشریه‌ها و مجلات ادواری، مجله تمدن اسلامی، مقالات و نشست‌های خوبی برگزار شده است.


رئیس بخش بین‌الملل شورای راهبردی دبیرخانه تمدن نوین اسلامی در بحث تمدن نوین اسلامی به‌خصوص از زمانی که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفت و جامعه مقاومت اسلامی لبنان اهتمام ویژه به این مسئله داشتن، افزود: حزب‌الله لبنان همه یا بسیاری از اسناد راهبردی جمهوری اسلامی ایران را ترجمه و برخی مانند سند تحول نظام بنیادین آموزش‌وپرورش را بومی‌سازی و منتشر کردند.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته