دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1400 - 12:46

۱۰ ویژگی مهم درب ضد سرقت با کیفیت که در هنگام خرید نباید از آن غافل شوید

مهم ترین اجزای یک ساختمان را درب ها تشکیل می دهند. درب های استفاده شده در ساختمان ها دارای انواع مختلفی می باشند که هر یک بسته به نیاز و نوع کارکرد دارای خصوصیات منحصر به فرد خود می باشد.
کد خبر : 619527
درب ضد سرقت



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، از انواع درب ساختمانی می توان به درب های ورودی، درب داخلی و یا انواع درب ضد حریق و ضد آب اشاره نمود. اما مهم ترین مدل درب ساختمانی که در ایجاد امنیت برای شما تاثیر بسیاری دارد، درب ورودی یا همان انواع درب ضد سرقت می باشد. در هنگام خرید این درب ها باید به ویژگی ها و مشخصات آن توجه نمایید تا دربی که خریداری می کنید کاملا اصل و منطبق با استاندارهای تایید شده برای درب های ضد سرقت باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ ویژگی مهم درب ضد سرقت که نباید در هنگام خرید از آن غافل شوید، آشنا سازیم. همچنین شما می توانید برای خرید درب ضد سرقت به فروشگاه سنا درب امن، معتبرترین مرکز فروش درب ضد سرقت در تهران و ایران مراجعه بفرمایید.




توجه به ساختار داخلی درب ضد سرقت


بیشترین دلیل استحکام درب های ضد سرقت استفاده از ورقه های فولادی در ساختار آن ها است که دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و در مقابل برش و ضربه از خود مقاومت نشان می دهند. اگر از این ورق های فولادی استفاده نشود به راحتی می توان درب را با برش دادن بدنه باز نمود. پس در هنگام خرید چک نمایید که در استراکچر درب انتخابی حتما از ورقه های فولادی دولایه استفاده شده باشد و همچنین از شبکه های به هم پیچیده آهنی در داخل و بین این ورقه های فولادی استفاده شده باشد. این شبکه های آهنی موجب ایجاد امنیت بیشتر در درب و همچنین ایجاد عایق در درب ضد سرقت می شود.


یراق آلات و قفل درب


دومین نکته که در هنگام خرید درب ضد سرقت باید به آن توجه نمایید، قفل درب است. قفل ها مهم ترین عنصر ایجاد کنند امنیت در هر دربی می باشند. اما وجود یک قفل باکیفیت با برند معتبر برای درب های ضد سرقت حیاتی است. هر چقدر استراکچر درب شما محکم و مقاوم باشد ولی در مقابل اگر قفل مناسبی بر روی درب نصب نشود، این درب هیچ امنیتی برای شما نخواهد داشت. در درب های ضد سرقت اصل در بازار ایران از قفل با برند کاله استفاده می شود. اگر برند دیگری بر روی درب نصب بود حتما از کیفیت و گارانتی آن اطمینان حاصل نمایید. یراق آلات دیگر مانند لولا درب نیز در امنیت آن تاثیر گذار است زیرا اگر لولا کیفیت نداشته باشد درب به خوبی رگلاژ نشده و یا در دراز مدت دچار مشکل خواهید شد. دیگر یراق الات مورد استفاده در در ضد سرقت مانند دستگیره و چشمی بر روی ظاهر درب و همچنین راحتی کارکرد شما تاثیر گذار است. در درب ضد سرقت لوکس معمولا از انواع یراق آلات شیک و گران قیمت استفاده می شود که موجب ایجاد ظاهری زیبا و لاکچری برای درب خواهد شد. معمولا درب های لوکس به عنوان درب لابی ضد سرقت مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین نصب انواع قفل دیجیتال بر روی درب می تواند امنیت درب شما را چند برابر نماید.


نکات مهم برای خرید درب ضد سرقت


جنس رویه درب


رویه درب ها که ظاهر درب شما را می سازند باید از جنس مقاوم و با کیفیت باشد تا در دراز مدت دچار تغییر شکل و یا رنگ نشوند. اگر رویه شما دچار خرابی شود مجبور به تعمیر و تعویض روکش درب خواهید بود. رویه درب ضد سرقت یا همان روکش درب دارای انواع مختلفی می باشد:




  • رویه فلزی

  • رویه چوب طبیعی

  • روکش هایگلاس

  • رویه درب شیشه ای و...


بسته به سلیقه و نوع کاربرد درب می توانید یکی از انواع این رویه ها را برای درب خود برگزینید.علاوه بر اینکه رویه ها باید از لحاظ هارمونی با دکوراسیون ساختمان شما هماهنگی داشته باشد باید با شرایط محیطی و آب و هوای محل زندگی شما نیز سازگار باشند. به طور مثال معمولا برای آب و هوای شرجی و مرطوب ترجیح داده می شود از انواع درب فلزی که در مقابل رطوبت و زنگ زدگی مقاوم است استفاده شود. باید بدانید رویه درب یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت درب ضد سرقت می باشد. درب با رویه چوب طبیعی از گران ترین محصولات در زمینه انواع درب ورودی و یا حتی انواع درب داخلی ساختمان می باشد.


نوع کاربرد درب


چهارمین مورد این است که باید مشخص نمایید درب را برای چه محل و چه کاربردی می خواهید استفاده نمایید. مسلما درب نصب شده به عنوان درب ویلایی با درب نصب شده برای انبارها و کارخانه ها متفاوت می باشد. هم در ظاهر و طراحی درب و هم ساختار و استانداردهایی که در آن ها رعایت و به کار رفته می شود. معمولا درب های استفاده شده در مجتمع های مسکونی و تجاری دارای طراحی شیک و ظاهری لوکس هستند اما در درب های انبار و کارخانه های بیشتر بر روی امنیت درب کار می شود. همچنین اگر قرار است درب را به عنوان درب ورودی لابی خریداری و نصب نمایید باید انواع درب ضد سرقت که در مقابل تابش نورخورشید و رطوبت می باشند را انتخاب نمایید تا درب مورد استفاده به سرعت دچار پوسیدگی نشود.


بهترین برند درب ضدسرقت


ابعاد درب ضد سرقت


نکته مهم بعدی توجه به ابعاد درب و ابعاد محلی است که قرار است درب را در آن جا نصب نمایید. معمولا درب ها دارای سایزهای استاندارد می باشند. درب تک لنگه، دو لنگه و سه لنگه هر کدام ابعاد استاندارد مشخصی دارند و شما باید با توجه به ابعاد محل مورد نصب یکی از این مدل درب ها را برگزینید. اما گاهی پیش می آید که ابعاد محلی که قرار است درب را آن جا نصب نمایید استاندارد نبوده در این هنگام شما دو راه پیش رو خواهید داشت: یا درب را در ابعاد سفارشی خریداری نمایید که کمی گران تر از درب های معمولی برای شما تمام می شود و یا خود را برای بنایی و دردسرهای آن آماده نمایید.



نکات مهم دیگر که در هنگام خرید درب ضد سرقت به آن توجه نمایید این موارد می باشد:



  1. چهار چوب: چهار چوب درب باید فلزی، نشکن و دارای ضخامت بیش از ۱.۵ میلیمتر و دارای جوشکاری های مناسب باشد.

  2. وزن درب: یکی از عواملی که می توانید درب ضد سرقت اصل را از درب فرعی تشخیص دهید وزن درب است. معمولا درب های باکیفیت دارای وزنی بالاتر از ۸۰ کیلوگرم می باشند.

  3. نوع درب: پس از مشخص نمودن بودجه تان برای خرید به سراغ انواع درب ضد سرقت بروید. معمولا درب های چینی جز ارزان تربن درب های ضد سرقت و درب ترک گران ترین مدل ها را دارا می باشند. درب ضد سرقت ایرانی هم جز درب هایی است که دارای کیفیت بالا و قیمت مناسبی می باشند.

  4. فروشگاه درب ضد سرقت: مهم ترین نکته انتخاب یک مرکز فروش معتبر و شناخته شده برای خرید درب می باشد. سنا درب امن یکی از مراکز معتبر فروش انواع درب ضد سرقت، درب داخلی و درب لابی در ایران می باشد. با مراجعه به سایت اینترنتی این فروشگاه می توانید از محصولات بازدید نمایید. https://sanadarb.com/ و یا با تلفن ۰۹۱۲۵۶۱۰۹۵۹ تماس بگیرید


انتهای پیام/ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته