دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1400 - 00:05
مبلغی در گفت‌وگو با آنا:

نمایندگان مجلس باید قانون‌مدارترین فرد در جامعه باشند/ انقلابی‌گری به‌ معنای خروج از قانون نیست

رئیس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس گفت: متأسفانه از برخی رفتارها تعبیر انقلابی‌گری صورت می‌گیرد اما این موضوع در حالی است که انقلابی‌گری به‌معنای خروج از قانون نیست.
کد خبر : 619459
محمدرضا مبلغی



محمدرضا مبلغی، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، با تأکید بر اینکه حفظ و حراست از شأن نمایندگی و مؤلفه نظارتی مجلس دارای اهمیت است، اظهار کرد: حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در این‌ باره می‌فرمایند که رَحِمَ الله امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ وَ لَم یَتَعَدَّ طَورَه، خدا رحمت کند کسی را که قدر و اندازه خود را بشناسد و از حدّ خویش تجاوز نکند.


وی ادامه داد: نمایندگان خانه ملت وظیفه خطیری بر عهده دارند و به تعبیر امام راحل، مجلس عصاره همه فضائل ملت است.




بیشتر بخوانید:


اقدام نماینده نجف‌آباد عملی بزهکارانه و طبق قانون قابل مجازات است




رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان افزود: نمایدگان مجلس باید اهمیت این جایگاه را بدانند و به دنبال لابی‌گری‌ و زد و بندهای سیاسی نروند. منتخبین ملت نباید خود را فراتر از قانون تصور کنند و با رفتارهای عجولانه، به شأن خود و مجلس آسیب بزنند.


مبلغی تصریح کرد: قانون اختیاراتی در حوزه نظارت و قانون‌گذاری به نمایندگان مجلس داده است و این نمایندگان باید قانون‌مدارترین فرد در جامعه باشند.


رئیس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس در واکنش به رفتار برخی از نمایندگان پر حاشیه مجلس و سوءاستفاده رسانه‌های معاند از این افراد، گفت: منتخبین ملت مجری قانون نیستند و دایره وظایف مشخصی دارند؛ متأسفانه از برخی رفتارها تعبیر انقلابی‌گری صورت می‌گیرد اما این موضوع در حالی است که انقلابی‌گری به‌ معنای خروج از قانون نیست و بارها رهبر انقلاب به حفظ قانون تأکید داشته‌اند.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته