دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1400 - 12:25
استاد مدرسه عالی احمدی اوز مطرح کرد؛

دانشگاه آزاد اسلامی پیشگام در وحدت شیعه و سنی

استاد مدرسه عالی احمدی اوز عنوان کرد که همگامی دانشگاه آزاد اسلامی با این مدرسه در مناسبت‌های ملی و مذهبی در راستای تحکیم وحدت شیعه و سنی است.
کد خبر : 619248
وحدت شیعه و سنی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شهرستان اوز، سیداحمد هاشمی در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز اظهار کرد: پیشگامی مؤسسات آموزش عالی به‌خصوص دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه وحدت برادران شیعه و سنی موجب نهادینه‌شدن این مقوله مهم در منطقه شده است.




بیشتر بخوانید:


تحمیل اندیشه‌های انحرافی به وحدت مسلمین آسیب می‌زند




وی با بیان وجود آرامش و همدلی طوایف مختلف قومی و مذهبی در شهرستان‌های مجاور، درایت و تدبیر علمای شیعه و سنی و ارتباط مستمر آنان با دانشگاه را نتیجه‌بخش برشمرد.


استاد مدرسه عالی احمدی اوز با بیان اینکه پیوند حوزه و دانشگاه در جنوب استان فارس و هرمزگان نهادینه شده است با برشمردن ویژگی آیین‌های دانش‌آموز و فرهنگ عمومی، این روزها را فرصتی مناسبی برای ترتیب اثردادن نشست‌های مشترک اهالی فرهنگ، حوزه و دانشگاه در راستای بررسی وفاق مذاهب دینی عنوان کرد.


خطیب مسجد جامع خور با اشاره به سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز در تأسیس کتابخانه و در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی، آن را از دیگر فرصت‌های مطالعاتی برشمرد که علما و متخصصان علوم دینی و انسانی می‌توانند ابعاد وحدت دینی را به گفت‌وگو و اشتراک بگذارند.


هاشمی با بیان اینکه شهر اوز به یکی از کانون‌های وحدت و گفت‌وگو در منطقه مشهور شده است، برقراری رشته حقوق فقه شافعی در دانشگاه آزاد اسلامی اوز را از تدابیری دانست که فرصت تخصصی برای گفتمان دینی فراهم می‌آورد.


عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز هم آمادگی این دانشگاه را در هر زمان برای برپایی و میزبانی نشست‌های مشترک حوزه و دانشگاه اعلام کرد.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته