دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1400 - 11:38
یکی از دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در گفت‌وگو با آنا:

سهم دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور سهمی درخور است + فیلم

ناصرمقدسی گفت: اگر آمار واقعی از تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی که در این سال‌ها به عرصه علم و صنعت کشور معرفی شدند به دست آید، سهم این دانشگاه در آموزش عالی کشور سهمی درخور است.
کد خبر : 619231
گفتگو با دکتر محمدناصر مقدسی عضو هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات

محمد ناصرمقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به اینکه در این سال‌ها دانشگاه آزاد اسلامی متخصصان بسیاری را تربیت کرده است، خاطر نشان کرد: بر این باورم که دانشگاه آزاد اسلامی درواقع سهم خودش را در جامعه ایران چه از نظر علمی، فرهنگی و صنعت دارد که متأسفانه یک مقداری نادیده گرفته‌ شده است.


وی ادامه داد: اگر آماری واقعی از تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی که در این سال‌ها به عرصه علم و صنعت کشور معرفی شدند به دست آید، سهم این دانشگاه در آموزش عالی کشور سهمی درخور است. برای مثال در دانشگاه علوم و تحقیقات در مقطع ارشد برق دانشجویان بسیاری با گروه برق این دانشگاه همکاری کردند و در مقطع دکتری به‌عنوان دانشجویان برتر در دانشگاه‌های دولتی کشور پذیرش شدند. رشته برق برای خودش یک جایگاهی داشته که مثلاً می‌گویم برق فلان دانشگاه مثلاً ۵۰ نفر اول را می‌گیرد که البته اعتقاد به این موضوع صحیحی نیست و نیاز به بازنگری دارد.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان این واحد نیز موفق به اخذ بورس‌های تحصیلی از کشورهای پیشرفته شدند و با مدرک دانشگاه آزاد اسلامی برای ادامه تحصیل عازم بهترین دانشگاه‌های آن کشورها شدند، اظهار کرد: اینکه از دانشگاه علوم و تحقیقات یک دانشجو، اسکالرشیپ (بورسیه برای دانشجوی ممتاز) کامل بگیرد و به یک دانشگاه غربی برود، این شخص با دانشجوی دانشگاه‌های ملی هیچ فرقی ندارد. او از آزمایشگاه‌های بسیار پیشرفته دولتی استفاده نکرده، ولی آن‌قدر مستعد بوده که وقتی به آنجا رفته، نه‌تنها می‌تواند رقابت کند بلکه پیشی هم می‌گیرد.


قسمتی از مصاحبه خبرنگار خبرگزاری آنا با یکی از دانشمندان ۲ درصد برتر جهان را در ادامه می‌بینید:






انتهای پیام/۴۱۶۷/پ



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته