تولید محتوا منجر به افزایش کیفیت آموزش عالی میشود
ناصر مزینی، در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره آموزش مجازی در زمان کرونا، گفت: با شیوع ویروس همهگیر کرونا اساتید و دانشجویان باید خود را با رویکرد جدیدی از آموزش انطباق میدادند، بنابراین دانشگاهها و مراکز آموزشی در ترمهای اول با چالشها و مشکلات بسیاری مواجه شدند. در کل کرونا توفیق اجباری بود که همه مراکز آموزشی به ناچار برای ادامه تحصیل به بسترالکترونیک پیوستند تا زیرساختهای آنرا تقویت کنند.
مسئول مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اهمیت رعایت پروتکلهای بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، افزود: با توجه به محدودیتهای ناشی از ویروس همهگیر کرونا و تعطیلی خوابگاههای دانشگاهی، رفتوآمد برای آن دسته از دانشجویانی که از مسافت دورتری در دانشگاه حاضر میشدند، فرصت خوبی را ایجاب کرده است.
وی درباره کیفیت آموزش در زمان کرونا، گفت: نبود تعامل میان دانشجویان با اساتید و همکلاسیها در فضای الکترونیکی یک تهدید محسوب میشود البته ارزیابیها و نمرات پایان ترم دانشجویان در امتحانات مجازی نشان میدهد که اختلاف محسوسی در خروجیها و دستاوردهای آموزشی در دوران کرونا دیده نمیشود.
مزینی درباره آسیبهای کرونا در بحث کیفیت آموزشی، اظهار کرد: در آموزش الکترونیکی ارتباط چهره به چهره و انتقال عواطف انجام نمیشود، آسیب دیگر در بحث آموزشهای آزمایشگاهی و کارگاهی بوده که دانشجو باید بهصورت عملی مهارتی را کسب کند، در دوران کرونا این امکان از دسترس دانشگاهها و مراکز آموزشی خارج شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید کیفیت آموزش را در زمان کرونا با استفاده از ابزارهای کمک آموزشی بهبود داد، خاطرنشان کرد: تولید محتوا با روشهای مختلف مانند انیمیشن، فیلمهای آموزشی، پاورپوینت و غیره به انتقال بهتر مفاهیم درسی کمک میکنند و متعاقب آن کیفیت آموزش عالی نیز بالاتر میرود.
انتهای پیام/۱۱۰/
انتهای پیام/