دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1400 - 09:41
بروجردی مطرح کرد؛

افزایش ۵ برابری تعداد دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با سال گذشته

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این معاونت توانسته است با افزودن کیفیت تحصیل دانشجویان غیرایرانی موجب افزایش تعداد دانشجویان غیرایرانی به میزان ۵ برابر سال گذشته شود.
کد خبر : 619049
بروجردی در شیراز

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شیراز، علاءالدین بروجردی در نشست مشترک دانشگاه آزاد اسلامی با هیئت رئیسه مؤسسه استنادی علوم و پایش (isc)، ایجاد پایگاه استنادی جهان اسلام را در کشور ایران و در شهر شیراز مایه مباهات برشمرد و اظهار کرد: اینکه از میان ۵۷ کشور اسلامی، ایران توانسته است دست به ایجاد این پایگاه بزند و برای آن مرکزی استاندارد و آبرومند در شهر علم و ادب احداث کند، نشان از توجه به سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبری، دائر بر تجدید حیات تمدن اسلامی توسط دانشمندان ایرانی دارد.




بیشتر بخوانید:


تأسیس شاخه مؤسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری در اتحادیه اروپا




وی راهبرد علم‌گرایی دانشمندان ایران را برخاسته از حدیث شریف پیامبر اسلام(ص) دانست که می‌فرمایند «العلم سلطان»، یعنی که قدرت در علم رقم می‌خورد و افزود: اگر ایران در طول چهار دهه اخیر با اقتدار در مقابل آمریکا می‌ایستد، قطعاً به‌دلیل این سیاست و این راهبرد است.


معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی دلیل پیروزی ایران مقابل آمریکا در مسیر سخت رقابت با دانش‌های جهان را برگرفته از نگاه و نظر امام راحل که «ما می‌توانیم» برشمرد و بیان کرد: هنگامی که دانشمندان ما در مسائل مهمی مانند دانش‌های هسته‌ای و نانو به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند، این موجب اعتراف دشمن به شکست مقابل ایران می‌شود.


افزایش ۵ برابری تعداد دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با سال گذشته


بروجردی ادامه داد: چنانچه اوباما می‌گوید اگر ما می‌توانستیم، تمام پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران را باز می‌کردیم؛ اما نمی‌توانیم. اینها نمونه‌های قدرت علم و تکیه بر خودباوری است که این قدرت، ایران را از وادادگی در مقابل غرب به یک خودباوری قدرتمندانه ملی می‌رساند.


فرصت خوب مجموعه پایگاه استنادی جهان اسلام برایافزایش رابطه علمی با سایر کشورها


وی با اشاره به دیدگاه مدیریت فعلی این دانشگاه که ناظر به جدیت و سختگیری در امور علمی به‌ویژه پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی است، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره افزایش کیفیت قرار گرفته و در این راستا معاونت بین‌الملل توانسته است با افزودن کیفیت تحصیل دانشجویان غیرایرانی موجب افزایش تعداد دانشجویان غیرایرانی به میزان ۵ برابر سال گذشته شود.


معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد، این دانشگاه را داری ظرفیت بسیار بالایی در سطح دانشگاه‌های ایران دانست و خاطرنشان کرد: هرچند هنوز فاصله سطح علمی ایران با سطح علم جهان زیاد است؛ اما می‌توانیم با قابلیت‌های موجود در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی و بهره‌مندی از همکاری استادان ایرانی حاضر در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور، این فاصله را به حداقل برسانیم.


بروجردی جایگاه این معاونت را در برقراری ارتباط بین استادان دانشگاه‌های خارجی بسیار پراهمیت برشمرد و توضیح داد: با پیوستن ایران به پیمان شانگهای تلاش می‌کنیم این ارتباط را به سرعت افزایش دهیم و این پیوستن، فرصت مقتضی و مهمی برای مجموعه پایگاه استنادی جهان اسلام نیز است تا رابطه علمی‌اش را با سایر کشورها افزایش دهد.


وی وجود بیش از ۶ هزار عضو هیئت علمی و مدرس در دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از نقاط قوت این دانشگاه به‌ویژه در حوزه جذب دانشجویان غیرایرانی دانست و افتخارآفرینی در این حوزه را مایه افتخار برای مجموع جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر آمادگ همه‌جانبه معاونت بین‌الملل این دانشگاه برای هرگونه همکاری متقابل با مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری تأکید کرد.


انتهای پیام/۴۱۰۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته