دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1400 - 14:24
رئیس‌جمهور مکزیک:

اجلاس تغییرات آب‌وهوایی برگزار می‌شود، ولی سران جهان با هواپیمای شخصی تردد می‌کنند

رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد از عملکرد اروپا در زمینه تغییرات آب‌وهوایی گفت: اجلاس COP۲۶ برگزار می‌شود، ولی سران جهان با هواپیمای شخصی به اجلاس می‌آیند.
کد خبر : 618962
آندرس مانوئل لوپز اوبرادور



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از خبرگزاری فرانسه، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور درباره اجلاس آب‌وهوایی COP۲۶ گفت: این اجلاس‌ها برای حفاظت از محیط زیست برگزار می‌شود، ولی رهبران جهان با هواپیماهای شخصی وارد آن می‌شوند؛ نفاق و بدعت دیگر بس است.


وی اجلاس COP۲۶ را به مجمع جهانی اقتصاد در داووس تشبیه کرد و با یادآوری وضعیت نشستی که تصمیم سازان جهان در حوزه‌های اقتصاد و سیاست در سوئیس گرد هم جمع می‌شوند، افزود: اجلاس داووس را به یادتان بیاورم که در آن تکنوکرات‌ها و نئولیبرال ها هر سال دور هم جمع می‌شوند تا در سوئیس برای چند روز به استراحت و تفریح بپردازند؟


رئیس‌جمهور مکزیک معتقد است اجلاس گلاسگو سران قدرتمندترین کشورهای جهان را گرد هم می‌آورد تا با برگزاری این نشست‌ها به حفاظت از محیط زیست کمک کنند و کشورها اقناع شوند از ذخایر نفتی کمتر استفاده کنند، ولی نتیجه برعکس است و تولید نفت کشورها افزایش می‌یابد.


اوبرادور با تأکید بر اینکه هیچ کشوری سالانه ۱.۳ میلیارد دلار برای احیای جنگل‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کند، گفت: اگر می‌خواهیم از محیط زیست حفاظت کنیم، باید تصمیم بگیریم، عمل کنیم و سخنرانی نکنیم.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته